Mafian linnut on toinen osa kansainvälisen tason nuorten jännityskirjasarjaa

Mafian linnut on toinen osa Nemo Rossi -kirjailijakaksikon nuorille suunnattua Arkeomysteeri-jännityssarjaa, jonka aiempi osa Rooman sudet ilmestyi 2012 (WSOY).

Kirjailijanimen Nemo Rossi takaa löytyvät historiantutkija Mika Rissanen ja latinanopettaja Juha Tahvanainen. Tieto-Finlandiallakin palkitun kaksikon tietomäärä niin antiikin aikaisesta kuin nykypäivänkin Roomasta on huima.

Arkeologisilta kaivauksilta Roomassa löytyy antiikin aikainen lintutaulu. Historiasta kiinnostunut 15-vuotias Kaius ja hänen hakkerivelho kaksoissisarensa Silva tutkivat tarkemmin löydön taustoja taidegallerioissa ja netin tietokannoissa. Jokin ei ole kohdallaan. Lintulöydön mysteeriin tuntuvat liittyvän myös räjähdys Afganistanin suurlähetystön kulmilla ja Italiassa valtiovierailulla oleva eteläamerikkalaispresidentti.

Pian sisarukset ja heidän urheilullinen ystävänsä Leo huomaavat vetäneensä tutkimuksiinsa mukaan myös kokonaisen leirikoulun ja erityisesti Liinan, jonka hymy saa Kaiuksen takeltelemaan sanoissaan. Hetki hetkeltä Rooman katujen yllä leijuva uhka tiivistyy kohti kansainvälistä selkkausta nuorten saadessa selville liian paljon ja liian nopeasti.

Mafian linnut vie Roomassa asuvat suomalaisnuoret vauhdikkaaseen seikkailuun kaupungin sivukujille ja antiikin raunioille. Kuka onkaan ystävä ja kuka vihollinen? Voiko mihinkään tai keneenkään loppujen lopuksi luottaa?

Kirjan nimi: Mafian linnut
Kirjailija:  Nemo Rossi
ISBN: 978-952-202-498-5
Kirjastoluokka: N842