MARTTI LINNAN RIKOSROMAANI ILMESTYY RANSKAKSI

Erityisesti Skandinavian alueen kirjallisuuteen erikoistunut ranskalainen kustantamo Gaïa Editions julkaisee 13. maaliskuuta haminalaiselta kirjailijalta Martti Linnalta (s. 1966) ensimmäisen rikosromaanin ranskaksi. Kustantamo on aikaisemmin julkaissut tuotantoa mm. Leena Lehtolaiselta, Kjell Erikssonilta ja Jo Nesbøltä.

La Royaume des perches eli Ahventen valtakunta palkittiin Kouvolan Dekkaripäivien käsikirjoituskilpailussa vuonna 2006. Se aloitti romaanisarjan, jonka päähenkilö on rikosylikonstaapeli Reijo Sudenmaa. Kirjan käännösoikeudet myytiin Ranskaan joulukuussa 2012.

Myllylahti Oy:n kustantaman Sudenmaa-sarjan viides romaani, nimeltään Kultainen sääntö ilmestyy Suomessa 28.1.2013. Teos pohtii lähes kaikissa uskonnoissa tunnetun kultaisen säännön (kaikki, mitä te tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää se heille) hengessä sitä, kuinka kaukana hyvyys ja pahuus oikeasti ovat toisistaan ja sitä, voiko toista niistä olla olemassa ilman toista.

Martti Linna: Kultainen sääntö
sidottu / 224 sivua
ISBN 978-952-202-420-6
LIITTEET: Kultainen sääntö -kirjan etukansi sekä Martti Linnan valokuva.

Lisätiedot, arvostelukappaleet ja haastattelupyynnöt

Martti Linna
Kirjailija
Puhelinnumero: 040 579 3085
Sähköpostiosoite: martti.linna@luukku.com

Myllylahti Oy / Toimitusjohtaja Lassi Junkkarinen
Puhelinnumero: 050 497 7710

Myllylahti Oy on vuonna 1989 perustettu yleiskustantamo. Myllylahti on tähän mennessä julkaissut yli 400 kirjaa, ja on vakiinnuttanut asemansa merkittävimpien suomalaisten kustannusyhtiöiden joukossa. www.myllylahti.fi

Ranskalainen kustantamo Gaïa Editions julkaisee 13. maaliskuuta haminalaiselta kirjailijalta Martti Linnalta (s. 1966) ensimmäisen rikosromaanin ranskaksi.