Mehuterapiakirjasta tietoa koko perheen terveyden edistämiseen ja painonhallintaan

Petra Sippolan kirjoittama Mehukas -kirja on ensimmäinen suomeksi kirjoitettu kirja mehuterapiasta. Kirja käsittelee vastapuristettujen hedelmä- ja vihannesmehujen vaikutusta terveyteen ja painonhallintaan sekä antaa valmiita reseptejä.

Tuorepuristetut mehut ovat luonnollinen tapa ravita ja parantaa kehoa. Mehuista saadaan keholle tärkeitä vitamiineja, mineraaleja, aminohappoja, hiilihydraatteja, antioksidantteja sekä entsyymejä. Kaikkia näitä keho tarvitsee terveyden ja hyvinvoinnin ylläpitoon.

"Mehuterapiaa on käytetty terveyden edistämiseen jo vuosisatojen ajan. Terapiassa käytetään tuorepuristettuja hedelmä- ja vihannesmehuja paitsi kehon terveyden edistämiseen, myös erilaisten sairauksien ehkäisyyn ja hoitoon", Sippola kertoo.

Mehuterapeutti auttaa löytämään yksilöllisesti oikeat ravintoaineet, joilla saavutetaan optimaalinen terveys, mutta saadaan myös lisää energiaa ja elinvoimaa.  Mehuterapeutti ei ole lääkäri eikä diagnosoi sairauksia tai kirjoita reseptejä, vaan hän auttaa ihmisiä löytämään oikeita ravintoaineita ja terveyttä luonnon omista, puhtaista tuotteista.

"Vaikka suosituksia hedelmien ja vihannesten syömiseen on annettu tarkkoina määrinä, ihmiset eivät vaan syö niitä niin paljon kuin pitäisi. Puristettujen mehujen muodossa tarvittavat määrät saadaan helposti ja herkullisesti - myös lapsille. Ravinteet ovat niissä 95 -prosenttisesti mukana", Petra Sippola avaa mehujen tehtävää.

Petra Sippola on koulutukseltaan Suomen ensimmäinen mehuterapeutti. Mehuterapeutin tutkinnon Petra Sippola on suorittanut Jason Valen opissa Englannissa. Hän on myös kauppatieteitten maisteri, koulutettu ravinto-ohjaaja, personal trainer sekä toimii liikunta-alan yrittäjänä.

Mehukas -kirja on Myllylahti Oy:n kustantama ja se tulee myyntiin elokuussa 2013. Mehukas -kirjaa myyvät kirjakaupat, useat suuremmat tavaratalot sekä verkkokirjakaupat. Kirjan sh on 33,90 €.

Kirja: Mehukas, terveeksi & hoikaksi vastapuristetuilla mehuilla
Kirjailija: Petra Sippola
ISBN: 978-952-202-455-8
Sidottu, noin 120 s.
Hinta: 33.90 €

Lisätietoja ja kuvat:
Myllylahti Oy, Lassi Junkkarinen, puh 050 4977 710, lassi@myllylahti.fi
www.myllylahti.fi

Myllylahti Oy on keskisuuri suomalainen kustannusyhtiö. Yhtiön kustannustoiminta on alkanut vuonna 1996. Myllylahti on julkaissut yli 400 kirjaa ja on vakiinnuttanut asemansa keskisuurten suomalaisten kustannusyhtiöitten joukossa. Myllylahti on ensimmäinen suomalainen kirjakustantamo, jonka kaikki kirjat on vuoden 2008 jälkeen julkaistu myös sähkökirjoina. Yhtiö tuottaa Murha-Mylly -dekkarisarjaa.

Petra Sippola on koulutukseltaan Suomen ensimmäinen mehuterapeutti.
Mehuterapiaa on käytetty terveyden edistämiseen jo vuosisatojen ajan. Terapiassa käytetään tuorepuristettuja hedelmä- ja vihannesmehuja paitsi kehon terveyden edistämiseen, myös erilaisten sairauksien ehkäisyyn ja hoitoon.