Palkittu valokuvataiteilija Sakari Kiuru kirjoitti vetävän esikoisjännitysromaanin

Kuoleman sukua -kirja julkaistaan kirjailijan uuden Muukalaisia-valokuvanäyttelyn avajaisten yhteydessä Galleria Jangvassa keskiviikkona 19.2.2014.

Sakari Kiuru on kirjoittanut vetävän Kuoleman sukua -esikoisjännitysromaanin, joka uskaltaa mennä askeleen syvemmälle, aina fanaattisen lahkon syntysijoille asti.

Kirjan julkaisutilaisuus pidetään Galleria Jangvassa (Uudenmaankatu 4-6, Helsinki) keskiviikkona 19.2. klo 17 alkaen kirjailijan Muukalaisia-valokuvanäyttelyn avajaisten yhteydessä. Kiuru on aikoinaan voittanut kaikkien aikojen ensimmäisen FotoFinlandia-pääpalkinnon.

Toimittaja Matias Luoto saa soiton lastenkotiajan kaveriltaan Ruopsalta. Ankean lapsuutensa ja tuntemattomat vanhempansa mielensä perukoille haudannut Matias suostuu tapaamispyyntöön, vaikka katuukin sitä saman tien. Ruopsan vastenmielinen käytös nuoruudessa hiertää vieläkin, mutta toimittajana Matias ei voi estää uteliaisuutta nousemasta pintaan: Mitä asiaa Ruopsalla on nyt, yli kahdenkymmenen vuoden jälkeen?

Ruopsa saapuu tapaamispaikalle, ojentaa Matiakselle kirjekuoren ja katoaa kesken kahvinjuonnin. Lähtiessään kadonneen jäljille Matias huomaa seuraavansa myös oman menneisyytensä polkuja ja joutuvansa lopulta keskelle fanaattisen lahkon toimintaa, joka ulottuu Pohjois-Suomesta Venäjälle asti.

Perhe on pahin, sanotaan, mutta se voi olla pahempi kuin osaa pelätäkään. Elämästä tulee edellisen sukupolven luoma julma jatkumo, joka näyttää ihmismielestä sen pimeimmän puolen.

Sakari Kiuru on helsinkiläinen valokuvaaja. Hän syntyi Jämsänkoskella vuonna 1961, mutta vietti lapsuutensa ja nuoruutensa Raahessa.

Valokuvaajana Kiuru on viimeisten liki viidentoista vuoden aikana erikoistunut lähinnä museovalokuvaukseen. Hän on myös valokuvataiteilija joka on ollut mukana useissa näyttelyissä sekä Suomessa että ulkomailla. Sakari Kiuru voitti ensimmäisen FotoFinlandia-kilpailun pääpalkinnon vuonna 1989. Kirjailijahaastattelu löytyy osoitteesta www.myllylahti.fi/kirjailijat

##
Kirjan nimi: Kuoleman sukua
Kirjailija:  Sakari Kiuru
ISBN: 978-952-202-492-3
Kirjastoluokka: 84.2

LIITTEET: Kuoleman sukua -kirjan etukansi sekä Sakari Kiurun kirjailijakuva.