Uunituoreen Hotelli Kalifornia -trillerin ajankohtainen teema: Sieppausdraama Arabian niemimaalla

Kirsi Merimaan kirjoittama ja Myllylahti Oy:n kustantama Hotelli Kalifornia ei voisi ilmestyä otollisempaan aikaan. Koko Suomi puhuu Jemenistä vapautetuista vangeista ja Itävallassa arvostellaan jo lujasti Suomen toimia vankien vapauttamisoperaatiossa.

Sieppausdraama on Merimaan kahdeksannen kirjan teemana. Kirjan vauhdikkaimmat tapahtumat sijoittuvat minnekäs muualle kuin Arabiemiraatteihin, Omanin rajalle. Kirja on jatkoa 2010 ilmestyneelle, kiitosta saaneelle, Baltia expressille.

Kaksi arvoituksellista viestiä laukaisee jännittävien tapahtumien sarjan. Baltia expressistä tuttu Minttu Järvinen selvittelee, onko hänelle tullut viesti karkea pila vai onko viestin lähettänyt nettiystävä todella kuolemanvaarassa. Hän ottaa äkkilähdön Arabiemiraatteihin ja joutuu keskelle taistelua, jonka motiivit selviävät hänelle aivan liian myöhään.

Mintun poliisiystävä, rikosylikonstaapeli Pasi Nurminen, joutuu vastakkain internetin pimeän puolen kanssa etsiessään syyllisiä Helsingin keskustassa tapahtuneeseen tuhoisaan itsemurhaiskuun. Voiko poliisin saamalla salaperäisellä nettiavunpyynnöllä olla yhteyksiä iskuun?

Nettiviestien arvoitus ratkeaa yllätyksellisesti luksushotellissa Omaninlahden rannalla. Silloin selviää myös hotellista kidnapatun 7-vuotiaan venäläispojan kohtalo. On-off-suhteessaan räpiköivät Minttu ja Pasi joutuvat yhdistämään tietonsa ennen kuin palaset loksahtavat paikalleen.

Kirsi Merimaa –nimimerkin takaa löytyy kirjailijakaksikko Pirjo Peltoniemi ja Marja Lennes. Parivaljakko yhdisti voimansa jo 1980-luvulla, kauan aiemmin kuin Lars Kepler ja muut kahden tai useamman kirjailijan nimimerkit nousivat maailmalla tunnetuiksi. Keskenään hyvin erilaiset kirjailijat tuovat tekstiin omat vahvuutensa. Taustatyö tehdään huolella mm. tapahtumapaikkoihin tutustuen.

Kirja: Hotelli Kalifornia
Kirjailija: Kirsi Merimaa
ISBN 978-952-202-421-3
Sidottu n. 319 s.

LIITTEET: Hotelli Kalifornia -kirjan etukansi

Myllylahti Oy on vuonna 1989 perustettu yleiskustantamo. Myllylahti on tähän mennessä julkaissut yli 400 kirjaa, ja on vakiinnuttanut asemansa merkittävimpien suomalaisten kustannusyhtiöiden joukossa. www.myllylahti.fi

Uunituoreen Hotelli Kalifornia -trillerin ajankohtainen teema: sieppausdraama Arabian niemimaalla.
Kirja on jatkoa 2010 ilmestyneelle, kiitosta saaneelle, Baltia expressille.