Airport Plaza laajenee Vantaalla

NCC Business Parks -konseptin mukainen Airport Plaza oli lähtölaukaus Vantaan Aviapolis-alueen käynnistymiselle. Plaza tarjoaa toimitilat noin 50 yritykselle ja 700-800 työntekijälle. Ensimmäisen vaiheen, Airport Plaza Pianon, omistaa LEL-työeläkekassa ja Plaza Preston Paperiliitto. Viimeinen vaihe, Forte, valmistui keväällä 2002 ja sen omistaa Polar Kiinteistöt.Osana tehtyä kauppaa tuli Aviapolis-alueelta 15.900 kem2 -suuruinen toimistotontti, jonka NCC rakentaa myöhemmin. NCC:llä on lisäksi rakennusoikeutta kahteen monikäyttäjätoimitaloon Aviapoliksen alueella. Airport Plaza laajenee. NCC rakentaa vaiheittain neljä uutta toimistorakennusta, kukin laajuudeltaan n. 7.000 neliötä. Ensimmäisen talon rakentaminen aloitetaan kesällä 2003, ja kokonaisuudessaan hanke valmistuu vuonna 2006. Sen kokonaisarvo on 70 miljoonaa euroa. - NCC on kehittänyt Business Park -konseptia jo yli kymmenen vuotta ja tämä on seitsemäs yrityspuistomme, kertoo markkinointijohtaja Reijo Päärni NCC Property Development Oy:stä. Aviapolis on Vantaan kaupungin ja yritysten yhteistyöhanke, jossa NCC on ollut aktiivisesti mukana alusta alkaen. Yrityksellä on vahva ote myös asuntorakentamisessa. NCC rakentaa Aviapoliksen kupeeseen, Kartanonkoskelle noin 900 asuntoa ja Tammistoon lähivuosina lähes 500 asuntoa.