Espoon Saarnilaaksoon korkeatasoisia asuntoja

Espoon seurakuntayhtymä julisti omistamistaan maista laatukilpailun, johon saatiin yhdeksän ehdotusta. Parhaimman ehdotuksen teki NCC Finland. Kilpailun kriteerinä oli mm. laatu, toiminnallisuus, ympäristön huomioiminen sekä kokonaistaloudellinen asuminen ja sosiaalinen monimuotoisuus. Projektipäällikkö Juhani Laakson mukaan NCC:n ehdotuksessa painoivat TähtiKodin ominaisuudet. Lisäksi Eko-arviolla laskettiin käytönaikaiset kustannukset ja saatiin hyviä viitteitä suunnittelunohjaukseen. NCC tekee maa-alueesta seurakuntayhtymän kanssa 60 vuoden vuokrasopimuksen ja vastaa asuntojen markkinoinnista ja myynnistä. Optiplan Oy on mukana rakenne- ja LVIS-suunnittelussa. Saarnilaaksoon tulee rivi- ja paritaloja, yhteensä 28 asuntoa. Lisäksi NCC:llä on optio rakentaa n. 5.000 kerrosneliötä eli noin 40 - 50 asuntoa. Suunnitelmien mukaan rakentaminen aloitetaan kevään aikana. Uudet asukkaat pääsevät muuttamaan Saarnilaaksoon keväällä 2003.