Joulutervehdyksiin varatut rahat huumekoirille

NCC luovutti tänä vuonna joulumuistamisiin tarkoitetut varat tullin koirakoululle.Joulukorttien ja –lahjojen sijaan NCC, ja sitä kautta myös sen asiakkaat, ovat tukemassa huumeidenvastaista työtä Suomessa. Varoilla tulli hankkii kaksi uutta koiranpentua huumekoirakoulutukseen ensi vuoden aikana.- Tulevaisuus on nuorissa ja siksi haluamme joulukorttien ja –lahjojen sijaan käyttää rahan hyödyllisesti vaikeuksia kohdanneita nuoria ajatellen. Paras joululahja on, jos voimme auttaa yhdenkin ihmisen kiinni elämään. Viime vuonna lahjoitimme joulumuistamisiin tarkoitetut varat nuorten mielenterveystyöhön ja tänä vuonna toimimme siis huumeita vastaan, toimitusjohtaja Timo U. Korhonen toteaa.Tullin kouluttaja Ari Nieminen otti NCC:n lahjoituksen vastaan Helsingissä 9.12.2004. Hän sanoo, että tullin koirien määrää on tarkoitus nostaa 50 koiraan eli muutama hankitaan ensi vuoden aikana lisää. - Tullilla on mahdollisuus pysäyttää huumeet jo rajalla suurempina erinä, kun poliisi sen sijaan joutuu noukkimaan gramman kerrallaan kadulta. Tässä työssä koirat ovatkin erinomaisia työkavereita ja erittäin taitavia työssään!

Yrityksestä

NCC: Visiomme on uudistaa toimialaamme ja tarjota ylivertaisia kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja. NCC on yksi johtavista rakentamisen, kiinteistökehityksen ja infrastruktuurin yrityksistä Pohjoismaissa. Sen liikevaihto vuonna 2018 oli lähes 5,6 miljardia euroa ja henkilöstön määrä 16 500. NCC:n osakkeet on noteerattu Tukholman NASDAQ OMX -pörssissä