Jyri Salonen NCC Roadsin liiketoiminta-alueen johtajaksi

Lue alkuperäinen

Jyri Salonen on nimitetty NCC Roadsin liiketoiminta-alueen toimitusjohtaksi. Hän aloittaa tehtävässä 1. helmikuuta 2015.

Kauppatieteiden maisteri Jyri Salonen, 49, toimii tällä hetkellä pohjoismaisen tienhoitodivisioonan johtajana sekä NCC Roadsin Suomen maajohtajana. Hän on työskennellyt NCC Roadsilla vuodesta 2008, aluksi talouspäällikkönä Suomessa ja sen jälkeen Roadsin Suomen toimitusjohtajana. Hänellä on myös monivuotinen kokemus kansainvälisestä öljyteollisuudesta.

Nykyinen liiketoiminta-alueen johtaja, Göran Landgren, jatkaa NCC:llä konsernitason roolissa vastaten tietyistä konsernin hankkeista.

– Odotan innolla suuria haasteita, joita Roadsin liiketoiminta-alueen johtamiseen kuuluu, ja kunnioitan valtavasti Göran Landgrenin saavutuksia johtajana. Meillä on mahtava tiimi, selkeä strategia ja meneillään useita aloitteita, joihin keskitymme edelleen.

Lisätietoja: NCC-yhtiöt, viestintäjohtaja Merja Alastalo, p. 050 316 5887

NCC: Visiomme on uudistaa toimialaamme ja tarjota ylivertaisia, kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja. NCC on yksi johtavista rakentamisen, kiinteistökehityksen ja infrastruktuurin yrityksistä Pohjois-Euroopassa. Sen liikevaihto vuonna 2013 oli 6,7 miljardia euroa ja henkilöstön määrä 18.500. NCC:n osakkeet on noteerattu Tukholman NASDAQ OMX -pörssissä.