• NCC/

Laajasalon uuden ostoskeskuksen rakentaminen alkaa, valmista on marraskuussa 2018

Lue alkuperäinen

NCC rakentaa Laajasalon vanhan ostoskeskuksen viereen uuden ostoskeskuksen. Liikkeitä tulee noin 30 kahteen kerrokseen. HOK-Elannon ja Ruokakeskon päivittäistavarakaupat siirtyvät vanhasta ostoskeskuksesta uuteen entistä suuremmilla tiloilla.

Uusi ostoskeskus on suunniteltu valoisaksi ja innostavaksi kohtaamispaikaksi, jonne lähialueen asukkaat voivat tulla ostosten teon lisäksi viihtymään. Sellainen paikka Laajasalosta on tähän asti puuttunut. Uuden ostoskeskuksen vuokrattava pinta-ala on 8 200 m2. Ostoskeskus on selkeä ja helppokulkuinen, pyöräpaikkoja on noin 230 ja autopaikkoja pihalla ja hallissa yhteensä 200. Bussipysäkki ja vuodeksi 2022 suunnitellun pikaraitiotien pysäkki ovat uuden ostoskeskuksen kohdalla.
– Me NCC:n kaupunkikehittäjät olemme innolla mukana Laajasalon voimakkaassa kasvussa. Uuteen ostoskeskukseen on imua, noin 80 prosenttia tiloista on jo vuokrattu ja useita neuvotteluja käydään parhaillaan, NCC Property Developmentin maajohtaja Petri Bergström kertoo.

Kasvava kaupunginosa tarvitsee hyviä palveluja

Laajasalossa on tällä hetkellä noin 18 000 asukasta, mutta alue kasvaa jopa 35 ooo asukkaan kaupunginosaksi erityisesti Kruunuvuorenrannan myötä.
– Laajasalolaiset ovat meille jo tuttuja asiakkaita, joita haluamme palvella parhaalla mahdollisella tavalla jatkossakin, Keskon aluejohtaja Antti Palomäki toteaa.

Vuokrasopimuksen Laajasalon uuteen ostoskeskukseen ovat tähän mennessä tehneet Fitness24Seven, Helsingin kaupungin kirjasto ja nuorisoasiainkeskus HKL liityntäpysäköinti, Kotipizza, K-supermarket, Laajasalon kauneus- ja jalkahoitola, Marian Konditoria, Parturi-Kampaamo Hair Today, Parturi-Kampaamo Laajasalong, Ravintola Blancco Grill, Ravintola Pallogrilli, Scote Brew Café, Sisu Pesu, SOL Pesula, Subway ja S-Market.
– Laajasalo on keskeinen kaupan paikka, johon asiakkaamme ovat jo pitkään toivoneet S-marketia. Nyt se mahdollistuu ja tulemme tarjoamaan laajanS-market kokoluokan valikoiman asiakkaiden toiveilla räätälöitynä ja luonnollisesti pysyvästi edullisin hinnoin, HOK-Elannon ketjujohtaja Kimmo Nikula kertoo.

Uudessa ostoskeskuksessa on myös ympäristöasiat huomioitu.
– Kehittämämme kauppapaikat ovat ympäristösertifioituja. Laajasalon ostoskeskus rakennetaan BREEAM-ympäristökriteereiden mukaisesti ja sille tullaan hakemaan Very Good -tason sertifiointia. NCC:n tavoitteena on minimoida rakentamisen ympäristövaikutukset ja tuottaa näin lisäarvoa sekä asiakkaalle että yhteiskunnalle, NCC:n Petri Bergström sanoo. ncc.fi/laajasalo

Lisätietoja:
Petri Bergström, maajohtaja, NCC, puh. 050 331 4602
Antti Palomäki, aluejohtaja, Kesko, puh. 010 532 8500
Kimmo Nikula, ketjujohtaja, HOK-Elanto, puh. 010 766 0620

NCC: Visiomme on uudistaa toimialaamme ja tarjota ylivertaisia kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja. NCC on yksi johtavista rakentamisen, kiinteistökehityksen ja infrastruktuurin yrityksistä Pohjois-Euroopassa. Sen liikevaihto vuonna 2016 oli 5,5 miljardia euroa ja henkilöstön määrä 17.000. NCC:n osakkeet on noteerattu Tukholman NASDAQ OMX -pörssissä.

Avainsanat: