Leppävaaran vanhan Maxin purkujätteet

Leppävaaran vanhan Maxin purkujätteet hyödynnetty lähes sataprosenttisestiSuomen ensimmäinen market, Leppävaaran Maxi on purettu. Purkujätteistä saatiin 97,5 prosenttia uusio- ja toistokäyttöön tai poltettavaksi. Kaikkiaan purkujätteen määrä oli noin 16.200 tonnia, josta ainoastaan runsaat 300 tonnia päätyi kaatopaikalle. Mm. 2.400 tonnia betonielementtiä otettiin sellaisenaan ja murskattuna n. 12000 tonnia uusiokäyttöön. Harja- ja vaijeriterästä sekä rauta- ja peltiromua toimitettiin yli 800 tonnia edelleen jalostettavaksi. Loisteputket siirtyivät sellaisenaan toistokäyttöön, osin mm. Eestiin. Purkutöistä, samoin kuin Leppävaaran kauppakeskuksen kakkosvaiheen rakentamisesta vastaa työyhteenliittymänä NCC ja Skanska.

Yrityksestä

NCC: Visiomme on uudistaa toimialaamme ja tarjota ylivertaisia kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja. NCC on yksi johtavista rakentamisen, kiinteistökehityksen ja infrastruktuurin yrityksistä Pohjoismaissa. Sen liikevaihto vuonna 2018 oli lähes 5,6 miljardia euroa ja henkilöstön määrä 16 500. NCC:n osakkeet on noteerattu Tukholman NASDAQ OMX -pörssissä