NCC mukana Itämeren suojelussa

Lue alkuperäinen

NCC on kuulunut John Nurmisen säätiön avaintukijoihin vuodesta 2010 lähtien. Tänä vuonna NCC tarttui mahdollisuuteen tukea Puhdas Itämeri -hankkeita uuden lahjoitusalustan kautta. NCC puhdisti 60 palasta Itämerta Ruotsin ja Suomen väliseltä merialueelta.

NCC Rakennus Oy:n toimitusjohtaja Harri Savolainen toteaa, että John Nurmisen säätiön Puhdas Itämeri -hankkeiden tukeminen on ollut luonteva valinta.
– Meitä miellyttää erityisesti säätiön konkreettinen tapa toimia, ja toiminnan mitattavat vaikutukset.

Lahjoitusalustan puhdistetut palat symboloivat konkreettisia tuloksia: säätiö on saanut kymmenen vuoden aikana valmiiksi 14 hanketta, ja lisäksi kolme Venäjän hanketta on valmistumassa. Uusia projekteja ollaan käynnistämässä: maaliskuussa julkistettiin Saaristomeren lähikalahanke ja pitkällä valmistelussa ovat myös jätevesien ravinnekuormitukseen puuttuva BEST ja merelliseen ravinnepäästökauppaan tähtäävä NutriTrade -hanke.

Rahoittamalla säätiön työtä NCC on ollut mukana konkreettisesti vähentämässä Itämeren vuosittaista fosforikuormitusta. Itämeren suojelukomission mukaan meren vuosittaista fosforikuormaa pitää leikata vielä noin 9000 tonnia.

Pelasta pala Itämerta -kampanja ja sen palakauppa-lahjoitusalusta ovat yksi askel John Nurmisen säätiön toiminnan edelleen kasvattamiseksi ja uuden keräystavoitteen 2015-2025 toteuttamiseksi. Puhdas Itämeri -hankkeiden keräystavoite seuraavalle kymmenvuotiskaudelle on yhteensä 20 miljoonaa euroa. Uusi lahjoitusalusta tarjoaa helpon ja hauskan vaihtoehdon lahjoittamiselle:
yksityis- ja yrityslahjoitukset voi klikata maksuun ns. palakaupan kautta osoitteessa www.puhdasmeri.fi, summan päättää lahjoittaja.

Lisätietoja

Merja Alastalo, viestintäjohtaja, NCC Rakennus Oy, p. 050 316 5887, email merja.alastalo@ncc.fi

NCC: Visiomme on uudistaa toimialaamme ja tarjota ylivertaisia, kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja. NCC on yksi johtavista rakentamisen, kiinteistökehityksen ja infrastruktuurin yrityksistä Pohjois-Euroopassa. Sen liikevaihto vuonna 2014 oli 6,3 miljardia euroa ja henkilöstön määrä 18.000. NCC:n osakkeet on noteerattu Tukholman NASDAQ OMX -pörssissä.

Yrityksestä

NCC: Visiomme on uudistaa toimialaamme ja tarjota ylivertaisia kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja. NCC on yksi johtavista rakentamisen, kiinteistökehityksen ja infrastruktuurin yrityksistä Pohjoismaissa. Sen liikevaihto vuonna 2018 oli lähes 5,6 miljardia euroa ja henkilöstön määrä 16 500. NCC:n osakkeet on noteerattu Tukholman NASDAQ OMX -pörssissä