NCC myy tuulivoimapuistoja rakentavan liiketoiminnan Suomessa

Lue alkuperäinen

NCC on allekirjoittanut sitovan esisopimuksen tuulivoimapuistoja rakentavan liiketoimintayksikön myynnistä Siikajoen Betonityö Oy:lle.

Siikajoen Betonitukku Oy on toiminut NCC:n aliurakoitsijana useissa tuulivoimahankkeissa. Siikajoen Betonityö kuuluu samaan konserniin Siikajoen Betonitukun kanssa.

- Tuulivoimapuistojen rakentaminen on oma erikoisalansa. Näimme, että yhteistyökumppanillemme Siikajoen Betonitukulle tarjoutui mahdollisuus ottaa liiketoiminta kokonaisuudessa haltuun tässä kohtaa,  koska tämä ei ole meidän ydinliiketoimintaamme Suomessa, kertoo Ilkka Kortelainen, divisioonajohtaja, NCC Infrastructuresta.

Tuulivoimarakentamisen liiketoimintayksikössä työskentelee 16 henkilöä ja he siirtyvät uuden työnantajan palvelukseen vanhoina työntekijöinä. Myös tällä hetkellä käynnissä olevat projektit siirtyvät Siikajoen Betonityön hallintaan kaupan myötä.

Lopullinen sopimus viimeistellään tammikuussa 2020.

Lisätietoja:

Ilkka Kortelainen, divisioonajohtaja, NCC Infrastructure, puh. 040 822 2786, ilkka.kortelainen@ncc.fi

Satu Holm-Jumppanen, mediasuhteet, NCC, puh. 050 305 4718, satu.holm-jumppanen@ncc.fi

NCC: Visiomme on uudistaa toimialaamme ja tarjota ylivertaisia kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja. NCC on yksi johtavista rakentamisen, kiinteistökehityksen ja infrastruktuurin yrityksistä Pohjoismaissa. Sen liikevaihto vuonna 2018 oli lähes 5,6 miljardia euroa ja henkilöstön määrä 16 500. NCC:n osakkeet on noteerattu Tukholman NASDAQ OMX -pörssissä.