NCC:n asunnon ostajalle autoetu

Lue alkuperäinen

NCC tarjoaa kahteen Vantaalle rakennettavaan asuntokohteeseen, As Oy Kardemummaan ja Inkivääriin, mahdollisuuden käyttää yhteiskäyttöautoja ilman jäsenmaksua. Palvelu on ideoitu yhdessä Vantaan kaupungin ja City Car Clubin kanssa.

Yhteiskäyttöautot voi varata kätevästi kännykällä tai netistä ja ottaa ne käyttöön kotipihalta. Palvelu mahdollistaa omasta autosta luopumisen tai City Carin käytön perheen kakkosautona. Tarjolla on erilaisia autotyyppejä kaupunki- ja perheautoista pakettiautoihin ja pikkubusseihin.

NCC:llä kestävän kehityksen tavoitteisiin kuuluu tukea hyötyliikkumista ja joukkoliikenteen käyttöä, vähentää päästöjä ja vapauttaa tilaa niin kaduille kuin pihoillekin. Rakenteilla olevat As Oy Vantaan Kardemumma ja As Oy Vantaan Inkivääri ovat ensimmäiset sopimuksen piirissä olevat kohteet.

- Liikkuminen liittyy oleellisesti asumiseen. Nyt asukkaiden on helppo testata uutta palvelua maksamalla vain auton käytöstä - autoon ei tarvitse sijoittaa. Käyttömaksuun sisältyy polttoaine ja asukas voi unohtaa huollot, renkaidenvaihdot ja korjaukset, NCC Asumisen kiinteistökehityspäällikkö Antti Pirhonen kertoo.

Vantaan kaupunki suhtautui ajatukseen myönteisesti. Uudet tekniset ratkaisut ja toimijat muuttavat kaupunkisuunnittelunkin työkalupakkia radikaalisti, mikä on Vantaalla tiedostettu.

- City Car Club on autojen yhteiskäytön pioneeri maailmassa. Tuhannet jäsenemme ovat todenneet, että autoa ei tarvitse omistaa. Yhteiskäyttöauto on helppo tapa liikkua autolla aina kun haluaa, ja auton tyypin voi valita tarpeen mukaan, toteaa toimitusjohtaja Pekka Pere City Car Clubista.

NCC-yhtiöt
Ritva Norrgrann

Lisätietoja antavat:
Kiinteistökehityspäällikkö Antti Pirhonen, NCC Asuminen, puh. 050 309 9122
Toimitusjohtaja Pekka Pere, City Car Club, puh. 040 767 5100

City Car Club on suomalaisomistuksessa oleva yritys, joka aloitti yhteiskäyttöautopalvelun kehittämisen jo ennen vuosituhannen vaihdetta. City Car Clubille on myönnetty Uudenmaan sekä Helsingin kaupungin ympäristöpalkinnot.