NCC:n tytär Eestin paras

NCC Ehitus nousi Äripäev-lehden rankkauksessa TOP 2003 rakennusyritysten ykköseksi ja kaikkien yritysten listalla kolmoseksi. Kriteereinä olivat mm. yritysten liikevaihdon kasvu, pääoman tuotto ja kannattavuus.NCC Ehitus on rakennus- ja projektinjohtoyritys, joka työllistää noin 70 henkeä. Sen toimialaan kuuluvat vapaarahoitteisen asuntotuotannon lisäksi Partnering, jossa yhtiö voi hyödyntää osaamistaan ja tonttivarantoaan asiakkaille räätälöidyillä toimitila-, logistiikka- ym. projekteilla. Varmistaakseen toimintaedellytyksensä on NCC Ehitus sijoittanut tontteihin useita kymmeniä miljoonia kruunuja. Viime vuonna valmistui NCC:n norjalaiselle Linstow-yhtiölle kehittämä Ülemisten kauppakeskus, jonka osuus liikevaihdosta oli lähes 70 prosenttia.NCC Ehitus on aloittanut vapaarahoitteisten asuntojen rakentamisen, markkinoinnin ja myynnin Tallinnan alueella ja lisäksi sillä on käynnissä mm. 1300-luvulta peräisin olevan asuinrakennuksen peruskorjaus Tallinnan Rüütli kadulla.