NCC:n tytär Eestin paras

NCC Ehitus nousi Äripäev-lehden rankkauksessa TOP 2003 rakennusyritysten ykköseksi ja kaikkien yritysten listalla kolmoseksi. Kriteereinä olivat mm. yritysten liikevaihdon kasvu, pääoman tuotto ja kannattavuus.NCC Ehitus on rakennus- ja projektinjohtoyritys, joka työllistää noin 70 henkeä. Sen toimialaan kuuluvat vapaarahoitteisen asuntotuotannon lisäksi Partnering, jossa yhtiö voi hyödyntää osaamistaan ja tonttivarantoaan asiakkaille räätälöidyillä toimitila-, logistiikka- ym. projekteilla. Varmistaakseen toimintaedellytyksensä on NCC Ehitus sijoittanut tontteihin useita kymmeniä miljoonia kruunuja. Viime vuonna valmistui NCC:n norjalaiselle Linstow-yhtiölle kehittämä Ülemisten kauppakeskus, jonka osuus liikevaihdosta oli lähes 70 prosenttia.NCC Ehitus on aloittanut vapaarahoitteisten asuntojen rakentamisen, markkinoinnin ja myynnin Tallinnan alueella ja lisäksi sillä on käynnissä mm. 1300-luvulta peräisin olevan asuinrakennuksen peruskorjaus Tallinnan Rüütli kadulla.

Yrityksestä

NCC: Visiomme on uudistaa toimialaamme ja tarjota ylivertaisia kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja. NCC on yksi johtavista rakentamisen, kiinteistökehityksen ja infrastruktuurin yrityksistä Pohjoismaissa. Sen liikevaihto vuonna 2018 oli lähes 5,6 miljardia euroa ja henkilöstön määrä 16 500. NCC:n osakkeet on noteerattu Tukholman NASDAQ OMX -pörssissä