• NCC/

NCC:n uusi rakennus- ja purkumateriaalien kierrätyspalvelu edistää kiertotaloutta

Lue alkuperäinen

EU:n jätedirektiivin mukaan kaikesta rakennusjätteestä tulee kierrättää vähintään 70 % vuonna 2020. NCC on laajentanut toimintaansa kierrätyksen kokonaispalvelun tuottajaksi kaikille rakennus- ja purkuyrityksille pääkaupunkiseudulla. Palvelu on kokonaisvaltaista: keräysastiat ja niiden tyhjennys, materiaalien vastaanotto, käsittely, kierrätys ja energiahyötykäyttö.

– Haluamme kehittää yhdessä asiakkaidemme kanssa rakentamis- ja purkujätteen kierrätystä, jotta voimme ohjata materiaaleja enemmän hyötykäyttöön ja vähentää jätehuollon kustannuksia, NCC Recyclingin Suomen aluejohtaja Johanna Rusanen kertoo.

NCC edistää toiminnallaan kiertotaloutta ja palauttaa materiaaleja takaisin rakennustoimintaan sekä muulle teollisuudelle raaka-aineiksi.

– Etsimme uusia kierrätys- ja hyötykäyttötapoja rakennus- ja purkumateriaaleille NCC:n omasta toiminnasta sekä muilta alan yrityksiltä. Kierrätystoiminta on osa NCC:n kestävän kehityksen visiota. Haluamme kantaa oman kortemme kekoon, Rusanen sanoo.

NCC Recyclingin uuden kokonaispalvelun piiriin kuuluvat Helsinki, Espoo, Kauniainen, Vantaa, Kerava, Järvenpää, Tuusula, Kirkkonummi, Sipoo ja Nurmijärvi.

Lisätietoja antavat:
Aluejohtaja Johanna Rusanen, puh. 010 507 6536
Myyntipäällikkö Päivi Huhtariihi, puh. 010 507 6560

NCC: Visiomme on uudistaa toimialaamme ja tarjota ylivertaisia, kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja. NCC on yksi johtavista rakentamisen, kiinteistökehityksen ja infrastruktuurin yrityksistä Pohjois-Euroopassa. Sen liikevaihto vuonna 2014 oli 6,3 miljardia euroa ja henkilöstön määrä 18.000. NCC:n osakkeet on noteerattu Tukholman NASDAQ OMX -pörssissä.