NCC rakentaa 83 asumisoikeusasuntoa Vasolle Turkuun

Lue alkuperäinen

NCC rakentaa Turun Herttuankulmaan Varsinais-Suomen Asumisoikeus Oy:lle eli Vasolle uusia asumisoikeusasuntoja. Talo valmistuu vuoden 2026 alussa. Tilauksen arvo on 13 MEUR.

Kuva Sigge Arkkitehdit

Herttuankulman Kristoffer on kaksiportainen asuinkerrostalo, johon tulee 83 asuntoa. Talon kokonaispinta-ala on 6 350 kerrosneliötä. A-porras on 6 kerroksinen ja B-porras 7 kerroksinen. Taloon tulee monenlaiseen elämänvaiheeseen sopivia koteja. Pienimmät asunnot ovat erikokoisia kaksioita ja suurimmat tilavia kolmioita. Osassa asunnoissa on oma sauna. Huoneistokohtaiset varastot ja asukkaiden käyttöön tuleva saunatila sijoittuvat talon pohjakerrokseen.

Talon piha-alueelle tulee osa autopaikoista, joissa kaikissa on sähköautojen latausmahdollisuus. Autojen pysäköinti järjestetään pääasiallisesti Herttuankulman alueen yhteiseen parkkilaitokseen, joka rakennetaan myöhemmin.

Herttuankulman Kristoffer rakennetaan A-energialuokkaan. Talon omaa energiantarvetta tukee katolle asennettavat aurinkopaneelit.

– Herttuankulman Kristoffer on neljäs asuinkerrostalo, jonka NCC rakentaa Herttuankulman alueelle, alue on tullut meille tutuksi. Olemme tehneet Vason kanssa vuosien varrella useita projekteja Turun seudulla. Yhteistyömme on ollut aina sujuvaa ja siksi onkin hienoa päästä nyt jatkamaan yhteistyötämme tässä uudessa projektissa, sanoo NCC:n Länsi-Suomen alueen toimialajohtaja Esa Lehmusvuori.

– Olemme innoissamme, kun saamme rakennuttaa uusia, laadukkaita Vaso-koteja keskustan tuntumaan asuinalueelle, joka tarjoaa asukkailleen viihtyisyyttä, merellisyyttä sekä loistavia yhteyksiä muun muassa tulevan raitiotiereitin varrella, sanoo Vason toimitusjohtaja Maria Aspala.

Hanke on arvoltaan 13 miljoonaa euroa ja se kirjataan NCC Building Nordicsin kolmannen kvartaalin tilauskantaan.

Lisätietoja:
Esa Lehmusvuori, toimialajohtaja, NCC, esa.lehmusvuori@ncc.fi, 050 590 8583
Maria Aspala, toimitusjohtaja, Vaso, maria.aspala@vaso.fi,  0400 817950
Merja Alastalo, viestintäjohtaja, NCC, merja.alastalo@ncc.fi, 050 316 5887

NCC on johtavia rakennusalan yrityksiä Pohjoismaissa. Hallitsemme monimutkaiset rakennusprosessit ja rakentamisen kautta vaikutamme myönteisesti asiakkaisiimme ja yhteiskuntaan. Konsernimme toimialoja ovat rakennus- ja infrastruktuurihankkeet, asfaltin ja kiviainesten tuotanto sekä kiinteistökehitys. Vuonna 2023 NCC:n liikevaihto oli noin 57 miljardia Ruotsin kruunua ja työntekijöitä oli 12 200. NCC:n osake on noteerattu Tukholman pörssissä.