• NCC/

NCC rakentaa Asuntosäätiölle 82 asumisoikeusasuntoa uudelle Lamminrahkan alueelle Kangasalle

Lue alkuperäinen

NCC on allekirjoittanut Asuntosäätiön kanssa sopimuksen 82 asumisoikeusasunnon rakentamisesta Kangasalan ja Tampereen rajalle rakentuvalle uudelle Lamminrahkan alueelle. Sopimus on arvoltaan noin 14 MEUR.

Sopimus kattaa kahden erillisen rakennuksen ja kahden townhousen sekä yhteiskäyttöisen piharakennuksen rakentamisen pysäköinteineen. Rakennettavista asunnoista suuri osa tulee olemaan perheasuntoja.

Lamminrahka on uusi asuntoalue aivan Kangasalan ja Tampereen rajalla hyvien kulkuyhteyksien päässä. Tämä Mossin puistokatu 6:een rakentuva asumisoikeuskohde sijaitsee keskeisellä paikalla juuri valmistuvan koulukeskuksen lähellä.

– Tämä hanke on ensimmäisiä isoja asuntokohteita Lamminrahkassa ja lähdemme innolla toteuttamaan sitä. Uudelle alueelle rakentuva monimuotoinen kohde on mielekäs kokonaisuus myös rakentajan näkökulmasta, sanoo NCC:n Tampereen yksikön johtaja Petri Moksén.

Rakennusluvan saatua nyt lainvoiman rakennustyöt päästään aloittamaan heti. Tontilla on aiemmin tehty jo louhintaa ja muita maanrakennustöitä. Kohde valmistuu alkuvuodesta 2025. Hanke on arvoltaan noin 14 miljoonaa euroa ja se kirjataan liiketoiminta-alue NCC Building Nordicsin kolmannen kvartaalin tilauskantaan.

Lisätietoja:
Petri Moksén, yksikönjohtaja, NCC, petri.moksen@ncc.fi, 050 534 7257
Merja Alastalo, viestintäjohtaja, NCC, merja.alastalo@ncc.fi, 050 316 5887

NCC on johtavia rakennusalan yrityksiä Pohjoismaissa. Hallitsemme monimutkaiset rakennusprosessit ja rakentamisen kautta vaikutamme myönteisesti asiakkaisiimme ja yhteiskuntaan. Konsernimme toimialoja ovat rakennus- ja infrastruktuurihankkeet, asfaltin ja kiviainesten tuotanto sekä kiinteistökehitys. Vuonna 2022 NCC:n liikevaihto oli noin 54 miljardia Ruotsin kruunua ja työntekijöitä oli 12 500. NCC:n osake on noteerattu Tukholman pörssissä.