• NCC/

NCC rakentaa Helsingin kaupungille neljä kerrostaloa Pasilan Postipuistoon

Lue alkuperäinen

NCC on sopinut Helsingin Asuntotuotannon (Att) kanssa neljän kerrostalon rakentamisesta Pohjois-Pasilan uudelle Postipuiston alueelle. Hankkeet muodostavat kaksi vierekkäistä korttelia ja niissä on yhteensä 371 asuntoa. Hankkeiden yhteisarvo on yli 77 M€.

Pasilan pohjoisosassa Keskuspuiston ja Ilmalan ratapihan lähellä sijaitsevasta Postipuistosta rakennetaan arkkitehtuuriltaan kantakaupunkimaista kerrostaloaluetta, jossa on umpikortteleita avoimine yhtenäisine sisäpihoineen. 2030-luvulla Pohjois-Pasilan asukasluvun ennustetaan kasvavan yli 12 000 asukkaaseen ja työpaikkoja alue tarjoaa noin kahdelle tuhannelle. Alueen suunnittelun lähtökohtana on sen pitkä historia postitoiminnan keskuksena, mikä näkyy esimerkiksi katujen ja asuntojen nimissä.

- Postipuiston alueesta tulee saavutettavuudeltaan loistava ja viihtyisä asuinalue. Alueelle rakennettavat talot tukevat hyvin Att:n tavoitetta tarjota laadukasta, kohtuuhintaista ja turvallista asumista helsinkiläisille. Asuntotuotannossa etsitään myös jatkuvasti keinoja energiatehokkuuden parantamiseen osana Hiilineutraali Helsinki 2035 –toimenpideohjelmaa, kertoo Att:n yksikön päällikkö Anne Pietilä.

- On hienoa päästä rakentamaan keskeisellä sijainnilla olevaa uutta asuinaluetta. Hankkeet muodostavat kokonaisuuden, jossa pystymme hyödyntämään NCC:n suurten projektien osaamista ja kokemusta. Hyvä yhteistyö ja luottamus eri osapuolten välillä luovat pohjan onnistumiselle vaativammassakin hankekokonaisuudessa, sanoo NCC:n yksikön johtaja Tuomas Tonteri.

Korttelien valmistelevat työt on jo käynnistetty ja rakentaminen tonteilla alkaa lokakuussa. Vierekkäiset korttelit koostuvat neljästä kerrostalosta, jotka valmistuvat vaiheittain vuoden 2022 aikana:
- As. Oy Kuriiri, hitas-asuntoja 82 kpl
- Haso Oy Postimies, asuntoja 81 kpl
- Heka Kustinpolku, asuntoja 111 kpl
- Haso Oy Postiljooni, asuntoja 97 kpl.

Lisätietoja:

Tuomas Tonteri, yksikön johtaja, NCC, puh. 050 326 5008, tuomas.tonteri@ncc.fi

Anne Pietilä, yksikön päällikkö, Att, puh. 040 336 2259, anne.pietila@hel.fi

Satu Holm-Jumppanen, mediasuhteet, NCC, puh. 050 305 4718, satu.holm-jumppanen@ncc.fi

NCC: Visiomme on uudistaa toimialaamme ja tarjota ylivertaisia kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja. NCC on yksi johtavista rakentamisen, kiinteistökehityksen ja infrastruktuurin yrityksistä Pohjoismaissa. Sen liikevaihto vuonna 2018 oli lähes 5,6 miljardia euroa ja henkilöstön määrä 16 500. NCC:n osakkeet on noteerattu Tukholman NASDAQ OMX -pörssissä.