NCC rakentaa NREPille 526 asuntoa Turun Pukkilaan

Lue alkuperäinen

NCC on sopinut NREPin kanssa viiden kerrostalon ja 526 asunnon rakentamisesta Turun Pukkilaan. Hankkeen arvo on yhteensä noin 59 miljoonaa euroa.

Urakkaan kuuluvat lisäksi pysäköintihalli ja sen päälle tuleva piha-alue. Hankekokonaisuuden asunnot on suunnattu vuokrakäyttöön.

Kohde on NCC:n omaa hankekehitystä, joka viimeisteltiin yhdessä asiakkaan kanssa.

Rakennettavalle kokonaisuudelle haetaan LEED Platinum -ympäristösertifikaattia. Pukkilan asuntokokonaisuudessa tavoitellaan A-energialuokitusta edistämään rakennusten energiatehokkuutta. Tavoitteena on myös hyödyntää rakennusten lämmityksessä ja osassa sähköenergian tuotannosta erilaisia uusiutuvan energian muotoja, kuten maalämpöä ja aurinkopaneeleja.

– NCC:llä viedään rakentamista kestävään ja hiilineutraaliin suuntaan. Tämä kunnianhimoinen, LEED Platinumia tavoitteleva hanke on yksi virstanpylväs tärkeällä matkalla. On hienoa päästä jatkamaan yhteistyötämme NREPin kanssa, jolla kestävä kehitys on myös vahvasti agendalla, sanoo NCC:n toimialajohtaja Esa Lehmusvuori.

– NREPin Turun Pukkilaan rakennuttamat viisi kerrostaloa käynnistävät uuden asuinalueen rakentamisen ja kohde on NREPin Turun hankkeista suurin. Olemme asettaneet kiinteistöportfoliollemme kunnianhimoiset ilmastotavoitteet ja Turkuun rakennettavat Juli Living -kodit tulevat olemaan hiilineutraaleja. Tavoitteiden saavuttaminen vaatii paljon myös yhteistyökumppaneiltamme. NCC hallitsee monimutkaiset rakennusprojektit ja jakaa näkemyksemme ilmaston kannalta kestävästä rakentamisesta. Olemme innoissamme päästessämme toteuttamaan näin isoa ja monipuolista hanketta juuri NCC:n kanssa, kommentoi Petri Valkama, NREPin partneri ja johtaja.

Maanrakennustyöt alkavat maaliskuussa ja ensimmäinen kerrostaloista valmistuu tammikuussa 2024.

Esa Lehmusvuori, toimialajohtaja, NCC, esa.lehmusvuori@ncc.fi, puh. 050 590 8583
Merja Alastalo, viestintäjohtaja, NCC, merja.alastalo@ncc.fi, puh. 050 316 5887

NCC on johtavia rakennusalan yrityksiä Pohjoismaissa. Hallitsemme monimutkaiset rakennusprosessit ja rakentamisen kautta vaikutamme myönteisesti asiakkaisiimme ja yhteiskuntaan. Konsernimme toimialoja ovat kiinteistökehitys, rakennus- ja infrastruktuurihankkeet sekä asfaltin ja kiviainesten tuotanto. Vuonna 2021 NCC:n liikevaihto oli noin 53 miljardia Ruotsin kruunua ja työntekijöitä oli 13 000. NCC:n osake on noteerattu Tukholman pörssissä.