NCC rakentaa palvelutalon Turkuun

Lue alkuperäinen

NCC on sopinut palvelutalon rakentamisesta Turun kaupungin vanhuspalveluille. Hankkeen toteuttaa Turun Palvelutilat Oy, joka on TVT Asunnot Oy:n tytäryhtiö.

Rakentaminen alkoi Turun Koivulassa syyskuussa, ja asukkaat pääsevät muuttamaan uusiin koteihinsa syksyllä 2019. Hanke on arvoltaan yli 14 miljoonaa euroa.

Rakennushanke käsittää viisikerroksisen palvelutalon oheistiloineen sekä piha- ja tonttityöt. Rakennukseen tulee tehostetun palveluasumisen yksikkö, joka koostuu kahdeksasta ryhmäkodista sekä yhteensä 119 asunnosta. Asumisen rahoitus- ja kehittämiskeskus ARA on myöntänyt hankkeelle investointiavustuksen.

- Vuokkokoti korvaa Turun kaupungin käytöstä poistuvia vanhuspalveluiden yksiköitä. Tavoitteena on toteuttaa turvallisia, viihtyisiä ja asukkaiden kukkarolle sopivia koteja, Turun Palvelutilat Oy:n toimitusjohtaja Teppo Forss kommentoi.

- Lähdemme ilolla tekemään Koivulaan uutta palvelutaloa. Uusi hanke on jatkumoa pitkään jatkuneelle asiakassuhteelle TVT-konsernin kanssa, NCC:n toimialajohtaja Esa Lehmusvuori toteaa.

Lisätietoja antavat:
Esa Lehmusvuori, toimialajohtaja, NCC, puh. 050 590 8583
Teppo Forss, toimitusjohtaja, Turun Palvelutilat Oy, puh. 02 262 4111

NCC: Visiomme on uudistaa toimialaamme ja tarjota ylivertaisia kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja. NCC on yksi johtavista rakentamisen, kiinteistökehityksen ja infrastruktuurin yrityksistä Pohjois-Euroopassa. Sen liikevaihto vuonna 2016 oli 5,5 miljardia euroa ja henkilöstön määrä 17.000. NCC:n osakkeet on noteerattu Tukholman NASDAQ OMX -pörssissä.

Yrityksestä

NCC: Visiomme on uudistaa toimialaamme ja tarjota ylivertaisia kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja. NCC on yksi johtavista rakentamisen, kiinteistökehityksen ja infrastruktuurin yrityksistä Pohjoismaissa. Sen liikevaihto vuonna 2018 oli lähes 5,6 miljardia euroa ja henkilöstön määrä 16 500. NCC:n osakkeet on noteerattu Tukholman NASDAQ OMX -pörssissä