NCC rakentaa SATOlle 143 asuntoa Herttoniemeen

Lue alkuperäinen

NCC on sopinut SATOn kanssa yhteensä 143 uuden asunnon rakentamisesta Herttoniemen Laivalahdenkaarelle. Kyseessä on tekninen kokonaisvastuu-urakka, jonka arvo on noin 22 MEUR.

Alueelle rakennetaan kaksi rakennusta pihoineen, yhteensä 5 porrasta ja 143 asuntoa. Lisäksi urakkaan kuuluu kaksi liiketilaa, joista toiseen tulee päivittäistavarakauppa. Toisen rakennuksen alle tehdään myös pysäköintihalli.

NCC-konserniin kuuluva suunnittelutoimisto Optiplan hoitaa kohteen talotekniikka- ja energiasuunnittelun.

Rakennustyöt ovat juuri alkaneet ja kohde valmistuu lokakuussa 2019.

– Ratkaisimme rakennuspaikan, kaavan ja kannattavuuden haasteet yhdessä SATOn kanssa pitkäaikaisen, luottamukseen perustuvan yhteistyömme ansiosta. On hienoa päästä toteuttamaan hanketta uuden Herttoniemen viimeiselle rakentamattomalle tontille, kommentoi toimialajohtaja Timo Suominen NCC:ltä.

– Asuntoja rakennetaan aina erikokoisista yksiöistä ja kaksioista perheasuntoihin, eli ne vastaavat hyvin kysyntää tämän tyyppisellä alueella. Metro ja Herttoniemen keskusta kehittyvine palveluineen ovat lähellä. Kortteliin tulee sisäpiha ja talon yhdelle sivulle kävelykatu. Palveluiden osalta piste i:n päälle on talon kivijalkaan tuleva ruokakauppa, kuvailee SATOn liiketoimintajohtaja Antti Aarnio.

Lisätietoja:
Timo Suominen, toimialajohtaja, NCC, puh. 050 66 454
Antti Aarnio, liiketoimintajohtaja, SATO, puh. 040 164 7052
Laura Saraste-Mäkinen, viestintäjohtaja, NCC, puh. 0400 764 148

NCC: Visiomme on uudistaa toimialaamme ja tarjota ylivertaisia kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja. NCC on yksi johtavista rakentamisen, kiinteistökehityksen ja infrastruktuurin yrityksistä Pohjois-Euroopassa. Sen liikevaihto vuonna 2017 oli lähes 5,6 miljardia euroa ja henkilöstön määrä 17.800.  NCC:n osakkeet on noteerattu Tukholman NASDAQ OMX -pörssissä.

Avainsanat: