NCC rakentaa Suikkilan koulun ja päiväkodin Turkuun

Lue alkuperäinen

NCC on allekirjoittanut sopimuksen Turun kaupungin kanssa Suikkilan koulun ja päiväkodin rakentamisesta. Kaksivaiheisen yhteistoimintaurakan arvo on noin 19 MEUR ja se kirjataan NCC:n kolmannen kvartaalin tilauskantaan.

NCC voitti urakkakilpailun syksyllä 2021, jonka jälkeen alkoi suunnitteluvaihe. Koulun ja päiväkodin suunnitelmat laadittiin yhdessä NCC:n, tilaajan, käyttäjien ja valitun suunnitteluryhmän kanssa hyödyntäen tietomallinnusta kattavasti.

Suunnitelmat valmistuivat keväällä 2022 ja nyt rakentamisen urakkasopimuksen myötä on siirrytty toteutusvaiheeseen. Kohde tullaan rakentamaan RTS-kriteerien mukaisesti rakennuksen energiankäyttö ja elinkaarikustannusten hallinta huomioiden.

Tontilla ollut vanha koulu on purettu kesän aikana ja rakennustyöt alkavat louhinnoilla. Rakennus valmistuu siten, että koulutyö voi alkaa syksyllä 2024. Rakennuksen tulevia käyttäjiä ovat alakoulun 1–3 luokat, päiväkoti, neuvola sekä kaupungin kotihoito. Rakennukseen tulee lisäksi suuri liikuntahalli ja pihalle pallokenttä.

– Koulurakentaminen on NCC:n vahvaa osaamisaluetta, tämä Suikkilan koulu ja päiväkoti on meille Turun seudulla nyt toinen iso kouluhanke tälle syksylle, kertoo NCC:n Länsi-Suomen alueen toimialajohtaja Esa Lehmusvuori.

NCC allekirjoitti elokuussa Kaarinan kaupungin kanssa sopimuksen Valkeavuoren kampuksen toteuttamisesta. Lisäksi NCC rakentaa parhaillaan Runosmäen monitoimitaloa, johon tulee tiloja Turun kaupungille sekä Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymälle.

Lisätietoja:
Esa Lehmusvuori, toimialajohtaja, NCC, esa.lehmusvuori@ncc.fi, 050 590 8583
Merja Alastalo, viestintäjohtaja, NCC, merja.alastalo@ncc.fi, 050 316 5887

NCC on johtavia rakennusalan yrityksiä Pohjoismaissa. Hallitsemme monimutkaiset rakennusprosessit ja rakentamisen kautta vaikutamme myönteisesti asiakkaisiimme ja yhteiskuntaan. Konsernimme toimialoja ovat kiinteistökehitys, rakennus- ja infrastruktuurihankkeet sekä asfaltin ja kiviainesten tuotanto. Vuonna 2021 NCC:n liikevaihto oli noin 53 miljardia Ruotsin kruunua ja työntekijöitä oli 13 000. NCC:n osake on noteerattu Tukholman pörssissä.