• NCC/

NCC rakentaa toimistokokonaisuuden Vallilan vetovoimaiselle bisnesalueelle

Lue alkuperäinen

NCC on mukana kehittämässä nopeasti kasvavaa Pasila-Kalasatama-akselin välistä aluetta Helsingissä. Fredriksberg tarjoaa näkyvän sijainnin yritykselle, joka haluaa olla keskusta-alueella lähellä pääväyliä ja raideliikennettä. Fredriksbergiin luodaan elävä työympäristö, joka kytkeytyy luontevasti alueen palveluihin ja tapahtumiin 24/7.

Fredriksberg rakennetaan perinteikkäälle Vallilan Konepajan alueelle neljässä vaiheessa. Ensimmäinen kuusikerroksinen vaihe nousee Sturenkadun ja Aleksis Kiven kadun kulmaan. Rakennuksen katutasoon tulevat kaupat ja palvelut ovat sekä työssäkäyvien että alueen asukkaiden käytettävissä. Fredriksberg tulee osaltaan vahvistamaan Pasila-Kalasataman akselin tunnettuutta kehittyvänä bisnesalueena. Lähes 1 800 neliömetrin kerroskoko mahdollistaa isommankin yrityksen tilojen toteuttamisen samaan kerrokseen, mikä tukee yhteisöllisyyttä. Fredriksberg tarjoaa valmistuessaan työpisteen noin 2 500 henkilölle. Kokonaisuudessa on yhteensä noin 27 500 neliömetriä vuokrattavaa liike- ja toimistotilaa.

- Keskustamainen syke ja uniikki Konepajan kortteli synnyttävät inspiroivan työympäristön. Uusi Konepajankuja auttaa kulkijaa tulemaan yleiselle toriaukealle ja kulkemaan läpi korttelin. Fredriksbergissä tuetaan työhyvinvointia monin eri elementein. Monitilatoimisto tarjoaa niin hiljaisia tiloja kuin yhteisöllisyyttä lisääviä co-working-tiloja, NCC Property Developmentin toimitusjohtaja Mika Soini toteaa.

Ympäristösertifioitu rakennus
Fredriksbergistä tulee ekologinen toimistorakennus, joka tavoittelee kansainvälisen BREEAM-ympäristösertifiointijärjestelmän Excellent-tasoa. Julkisen liikenteen hyvät juna-, metro-, raitiovaunu- ja bussiliikenneyhteydet sekä kaikin tavoin tuettu työmatkapyöräily ovat merkittäviä ominaisuuksia. Toimistotalon katolle sijoitettavat aurinkopaneelit tuottavat lisäenergiaa, jota voidaan hyödyntää esimerkiksi jäähdytyksessä. Sähköautoille tulee latauspisteitä pysäköintihalliin sekä runsaat polkupyöräilijöiden tilat.

Ensimmäisessä vaiheessa on vuokrattavaa toimitilaa noin 8 700 neliömetriä. Rakentaminen käynnistetään lähipäivinä ja toimitilat ovat muuttovalmiit vappuna 2018.

Tutustu hankkeeseen: ncc.fi/fredriksberg

Lisätietoja:
Toimitusjohtaja Mika Soini, NCC Property Development, p. 050 673 67
Yksikön johtaja Mauri Laurila, NCC Property Development, p. 040 5021 479

NCC: Visiomme on uudistaa toimialaamme ja tarjota ylivertaisia kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja. NCC on yksi johtavista rakentamisen, kiinteistökehityksen ja infrastruktuurin yrityksistä Pohjois-Euroopassa. Vuonna 2015 yrityksen liikevaihto ilman Bonavaa oli 5,7 miljardia euroa ja henkilöstön määrä 16 000. NCC:n osakkeet on noteerattu Tukholman NASDAQ OMX -pörssissä.