NCC rakentaa Viron suurimman kauppakeskuksen

Norjalainen kiinteistösijoitusyhtiö Linstow toteuttaa Tallinnaan uuden Ülemiste Center -kauppakeskuksen, jonka kokonaispinta-ala on 49.000 neliötä. Se rakennetaan Tallinnan lentokentän lähelle, liikenteen solmukohtaan, noin viisi kilometriä Tallinnan keskustasta. Kauppakeskus täydentää alueen nykyisiä kaupallisia palveluja.NCC Rakennus Oy:n virolainen tytäryhtiö NCC Ehitus Oü vastaa kauppakeskuksen rakentamisesta "avaimet käteen" -periaatteella. Rakennustyöt aloitetaan välittömästi. Ülemiste Center avataan keväällä 2004. Norjalaisen arkkitehdin konseptin pohjalta hanke suunnitellaan virolaisten suunnittelijoiden voimin. Hankkeessa käytetään NCC Ehituksen oman väen ohella paikallisia alihankkijoita. Parhaimmillaan hanke työllistää noin 300 henkeä. Hankkeen kokonaisarvo on 37 miljoonaa USD. NCC on kehittänyt kauppakeskus-hanketta Linstowin kanssa parin vuoden ajan. Yhteistyöhankkeita on vireillä myös muualla Baltiassa. NCC Ehituksen viime vuosien suurimpia hankkeita on ollut mm. Raatihuoneen torin asuntokorttelin peruskorjaus, Raekoja Plats. Tällä hetkellä toteutetaan lisäksi hotelli-, toimisto- ja varastokohteita Tallinnassa.