NCC teollisuus vahvistaa kiviainestoimintaa

NCC Finland Oy on ostanut 22.3.2001 allekirjoitetulla kauppakirjalla Kuljetus ja Maansiirto Viita Oy:ltä pääkaupunkiseudulle keskittyneen kiviainesliiketoiminnan henkilöstöineen ja kalustoineen. Kalusto käsittää murskaus- ja seulontakaluston sekä kaivinkoneita ja pyöräkuormaajia. Kauppaan sisältyy murskevarastoja ja toimitussopimuksia sekä optiona ostaa Viidan kiviainesalueet. Kiviainesliiketoiminnan palveluksessa on 23 henkeä, jotka siirtyvät NCC Finland Oy:n palvelukseen vanhoina työntekijöinä. Jari Viita siirtyy kaupan mukana vastaamaan NCC:n kiviainesliiketoiminnasta ensisijaisesti pääkaupunkiseudulla. Tuotepäällikkö Jari Viita raportoi Valmisbetoni ja kiviaines -yksikön päällikölle Juha Väyrilälle. NCC Teollisuus on myös allekirjoittanut Helsingin Energian kanssa ostosopimuksen. Sen perusteella NCC ostaa toista miljoonaa tonnia louhetta, jota syntyy, kun Salmisaaren hiilivarasto siirretään tunneliin maan alle. Murskaus tapahtuu Salmisaaren alueella ja toiminta jatkuu kevääseen 2004 asti.