NCC toimii projektinjohtourakoitsijana SAMKin uudella kampuksella

Lue alkuperäinen

Porin uusi kampusalue kehittyy NCC:n ja Cityconin yhteistyönä. NCC toteuttaa kohteen projektinjohtourakkana.

Satakunnan ammattikorkeakoulu SAMKin kampuksen rakennushankkeesta järjestettiin kilpailu, jonka voitti viime keväänä Cityconin ehdotus. NCC:llä oli ehdotuksen laadinnassa merkittävä rooli. Nyt Porin kaupungin vuokratakauspäätös ja kampuksen rakennuslupa ovat saaneet lainvoiman ja rakentaminen voi alkaa.

Citycon konserniin kuuluva Kiinteistö Oy Porin Asema-aukio ja NCC Rakennus Oy ovat allekirjoittaneet noin 24 miljoonan euron projektinjohtourakkasopimuksen. Noin 25 000 m2 rakennus uusine opetustiloineen, laboratorioineen, kirjastoineen ja liikuntahalleineen luovutetaan käyttäjälle keväällä 2017.

Tilat on täyteen vuokrattu. SAMKin käyttöön tulee 20 vuoden vuokrasopimuksella lähes 20.000 m2. Uusi kampus rakennetaan Porin keskustaan, rautatieaseman viereen. Tontilta purettavan vanhan toimisto- ja liikerakennuksen paikalle rakennetaan 4- ja 5-kerroksiset toimistorakennukset. Uudisrakentamisen lisäksi hankkeeseen sisältyy noin 9 000 neliötä peruskorjausta.

Lisätietoja:
Antti Saarinen, hankekehityspäällikkö, NCC Rakennus Oy, p. 050 358 6038
Risto Seppo, kiinteistökehitysjohtaja, Citycon Oyj, p. 045 657 8990

NCC: Visiomme on uudistaa toimialaamme ja tarjota ylivertaisia, kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja. NCC on yksi johtavista rakentamisen, kiinteistökehityksen ja infrastruktuurin yrityksistä Pohjois-Euroopassa. Sen liikevaihto vuonna 2013 oli 6,7 miljardia euroa ja henkilöstön määrä 18.500. NCC:n osakkeet on noteerattu Tukholman NASDAQ OMX -pörssissä.