NCC toteuttaa 58 asuntoa OP-vuokratuotto –erikoissijoitusrahastolle Kuopioon

Lue alkuperäinen

NCC ja OP-Vuokratuotto -erikoissijoitusrahasto ovat allekirjoittaneet sopimuksen 58 vapaarahoitteisen vuokra-asunnon rakentamisesta Kuopion Pappilanmäkeen. Kohteen rakentaminen käynnistyy alkuvuonna 2015 ja asunnot valmistuvat kesällä 2016.

Asunto Oy Kuopion Papinpihan kaksi taloa rakennetaan Ruustinnankujan varteen viimeisinä NCC:n viiden talon ryppäästä. Aikaisemmin rakennetut kolme taloa ovat omistusasuntoyhtiöitä.

- OP-vuokratuotto -erikoissijoitusrahasto tarjoaa mahdollisuuden vaivattomaan asuntosijoittamiseen asiakkailleen. Toisaalta haluamme tarjota vuokralaisillemme korkeatasoisia ja laadukkaita asuntoja, sanoo salkunhoitaja Antero Tenhunen Pohjola Kiinteistösijoitus Oy:stä, joka toimii rahaston neuvonantajana. As Oy Papinpiha istuukin erikoissijoitusrahaston strategiaamme erinomaisesti jatkaa Tenhunen.

- Olemme erittäin tyytyväisiä yhteistyön jatkumisesta OP-Pohjola-ryhmän kanssa. NCC rakentaa parhaillaan OP-vuokratuotolle kohdetta myös Kuopion Saaristokaupunkiin, kommentoi kiinteistökehitysjohtaja Markus Pitkänen

Lisätietoja antavat:
Kiinteistökehitysjohtaja Markus Pitkänen, NCC Asuminen, puh. 050 371 2898
Salkunhoitaja Antero Tenhunen, Pohjola Kiinteistösijoitus Oy, puh. 010 252 2263

NCC: Visiomme on uudistaa toimialaamme ja tarjota ylivertaisia, kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja. NCC on yksi johtavista rakentamisen, kiinteistökehityksen ja infrastruktuurin yrityksistä Pohjois-Euroopassa. Sen liikevaihto vuonna 2013 oli 6,7 miljardia euroa ja henkilöstön määrä 18.500. NCC:n osakkeet on noteerattu Tukholman NASDAQ OMX -pörssissä.

OP-Pohjola-ryhmä on Suomen suurin finanssiryhmä, jonka muodostavat noin 180 itsenäistä osuuspankkia sekä niiden omistama keskusyhteisö OP-Pohjola osk tytär- ja lähiyhteisöineen. Liiketoiminta on jaettu kolmeen alueeseen, jotka ovat pankkitoiminta, vahinkovakuutus ja varallisuudenhoito. OP-Vuokratuotto on erikoissijoitusrahasto, joka sijoittaa varansa pääasiassa asuntoihin, toimitiloihin ja asuntojen rakentamiseen Suomessa.

Yrityksestä

NCC: Visiomme on uudistaa toimialaamme ja tarjota ylivertaisia kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja. NCC on yksi johtavista rakentamisen, kiinteistökehityksen ja infrastruktuurin yrityksistä Pohjoismaissa. Sen liikevaihto vuonna 2018 oli lähes 5,6 miljardia euroa ja henkilöstön määrä 16 500. NCC:n osakkeet on noteerattu Tukholman NASDAQ OMX -pörssissä