• NCC/

Optiplan laajentaa toimintaansa – Taltekon täydentää osaamista

Lue alkuperäinen

NCC-konserniin kuuluva suunnittelutoimisto Optiplan Oy on ostanut Taltekon Oy:n koko osakekannan. Oulussa toimiva Taltekon työllistää 22 henkeä ja tarjoaa taloteknisiä konsultointipalveluja. Yrityskaupan jälkeen Optiplanin henkilömäärä nousee 220:een.

Optiplan tarjoaa kokonaissuunnittelu- ja asiantuntijapalveluja niin uudis- kuin korjausrakentamiseen. Kehittämänsä kokonaissuunnittelupalvelu yhdistettynä energia- ja ympäristöosaamiseen on nostanut Optiplanin myös elinkaareen ja ekosuunnitteluun liittyvien palvelujen tuottajana alan eturintamaan. Optiplanilla on merkittävä rooli myös NCC:n tutkimus- ja kehitystyössä, mihin se tuo oman teknisen osaamisen ja asiakaslähtöisen näkökulmansa.

- Hyvä suunnittelijatiimi on enemmän kuin osiensa summa. Kaupan myötä vahvistamme talotekniikkasuunnitteluosaamista ja pääsemme kehittämään kokonaissuunnittelukonseptiamme uudelle markkina-alueelle ja uusien asiakkaiden kanssa. Oulu, nuorekkaana yliopistokaupunkina, tarjoaa tälle työlle hyvän kasvualustan, Optiplanin toimitusjohtaja Tommi Vaisalo kertoo.

- Tämän yrityskaupan myötä voimme jatkossa palvella entistä monipuolisemmin asiakkaitamme, Taltekonin toimitusjohtaja Ari Savolainen toteaa.

Lisätietoja antavat:
Tommi Vaisalo, toimitusjohtaja, Optiplan Oy, +358 50 366 9352, tommi.vaisalo@optiplan.fi
Ari Savolainen, toimitusjohtaja, Taltekon Oy, +358 40 760 0841, ari.savolainen@taltekon.fi

Optiplan on rakennussuunnittelun kokonaissuunnittelutoimisto, jonka toimialat ovat asuminen, toimitilat ja korjausrakentamispalvelu. Pääkonttori sijaitsee Helsingissä ja aluetoimistot Turussa ja Tampereella. Optiplanissa työskentelee noin 200 henkilöä.