Optiplan Oy vahvistaa resurssejaan

Optiplan Oy:n toimitusjohtajaksi nimitetään vuoden 2004 alusta NCC Rakennuksen kehitysjohtaja Mika Soini. Toimitusjohtaja Matti Leino siirtyy eläkkeelle vuoden 2004 lopussa ja hoitaa siihen asti liiketoiminnan kehittämistehtäviä, painopisteenä elinkaariosaaminen ja tuotemallintaminen. Matti Leino on toiminut vuodesta 1981 lähtien Optiplanin, aikaisemmin Puolimatkan suunnitteluosaston johtotehtävissä. Mika Soini on puolestaan perehtynyt rakentamiseen ja liiketoiminnan kehittämiseen useissa eri tehtävissä. Tästä kokemuksesta on hyötyä, kun Optiplanin rooli NCC:n strategisena yhteistyökumppanina lähivuosina edelleenkin korostuu.

Yrityksestä

NCC: Visiomme on uudistaa toimialaamme ja tarjota ylivertaisia kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja. NCC on yksi johtavista rakentamisen, kiinteistökehityksen ja infrastruktuurin yrityksistä Pohjoismaissa. Sen liikevaihto vuonna 2018 oli lähes 5,6 miljardia euroa ja henkilöstön määrä 16 500. NCC:n osakkeet on noteerattu Tukholman NASDAQ OMX -pörssissä