Opus Business Park kasvaa

NCC jatkaa Opus Business Parkin rakentamista Herttoniemessä. Toisen toimitalon rakentaminen alkaa välittömästi ja se valmistuu keväällä 2006. Rakennus on kooltaan 9.300 m2 ja yli puolet tiloista on jo vuokrattu. Talojen myynnistä on käynnissä neuvotteluja.Ensimmäisen vaiheen rakennustyöt aloitettiin tammikuussa 2001 ja se otettiin käyttöön syyskuussa 2002. Kaikkiaan Opus Business Park tulee koostumaan kolmesta talosta, joissa on 22.000 m2 tilaa noin 1.000 työpaikalle.Opus on toteutettu suositulla NCC Business Parks –konseptilla. Siinä yhdistyvät monipuoliset palvelut vuokralaisyrityksille, keskeinen sijainti ja viihtyisät, modernit toimitilat. Kun markkinatilanne elpyy, on NCC:llä valmiudet aloittaa mm. Airport Plazan laajennus Vantaalla, Falcon Business Park Tapiolassa sekä Signaali Leppävaarassa. Suunnitteilla on lisäksi Viikin yrityspuisto, joka tarjoaa 30.000 m2 tilaa erityisesti bio- ja ympäristötekniikan yrityksille.NCC osallistuu aktiivisesti kaupungin kanssa Itä-Helsingin kehittämiseen.- Opus Business Park nostaa koko Herttoniemen profiilia menestyvänä kaupunginosana ja kiinnostavana yritysten sijaintipaikkana, toteaa NCC Property Developmentin toimitusjohtaja Jorma Ahokas.Lisäksi NCC:llä on Jollaksessa ja Vuosaaressa lähes 20.000 m2 tontteja omaperusteista asuntotuotantoa varten.