Retail park Sveitsin Portaali

Retail Park Sveitsin Portaali on käynnistymässä Hyvinkäälle Helsinki–Tampere-moottoritien ja Hyvinkään pääsisääntulotien ns. Sveitsin risteykseen. NCC ja Hyvinkään kaupunki ovat sopineet hankkeen vaiheistuksesta ja jatkosta, joka käsitellään kaupunginhallituksessa 30.8.Sveitsin Portaalissa on yhteensä n. 35.000 kerrosneliötä tilaa vaativaa kauppaa varten ja se toteutetaan alueittain. Nyt päätettävässä ehdotuksessa kolmostien varteen Hyvinkään kohdalle muodostuu merkittävä liikenneasemien keskittymä. Ensimmäisessä vaiheessa tavoitteena on toteuttaa mahdollisimman nopeasti kolme liikenneasemaa S-ryhmän, Nesteen ja Teboilin tarpeisiin. - Olemme kehittäneet vetovoimaisen alueen Hyvinkään kaupungin ja asiakkaidemme kanssa saadaksemme uudentyyppisen retail park -keskittymän kolmostien varteen. Liikenneasemien lisäksi alueelle syntyy liiketiloja päivittäistavaran, kodinsisustuksen, kodintekniikan, vapaa-ajan sekä rauta- ja rakennusalan tarpeisiin, luonnehtii NCC:n kauppapaikkapäällikkö Petri Anttalainen.Kauppapaikoille on kysyntää. Hyvinkään lisäksi NCC Property Developmentilla on suunnitteilla Retail Parkeja mm. Vantaan Porttipuistoon ja Tampereelle.