• NCC/

Suomen Yliopistokiinteistöt valitsi NCC:n kumppanikseen Turun Medisiinan toteuttajaksi

Lue alkuperäinen

Suomen Yliopistokiinteistöt Oy (SYK) ja NCC Rakennus Oy ovat tänään allekirjoittaneet sopimuksen Turkuun tulevan Medisiina D -rakennuksen projektinjohtourakasta. Sopimuksen arvo on noin 60 miljoonaa euroa.

Medisiina D on uudisrakennus, johon tulee uudet opetus-, tutkimus- ja diagnostiikkatilat Turun yliopiston, Varsinais-Suomen sairaanhoitopiirin, Turun Ammattikorkeakoulun ja Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen THL:n käyttöön. Medisiinan pinta-ala on noin 26 000 neliötä ja siihen kuuluu kellari, kahdeksan kerrosta ja ilmanvaihdon konehuone.

– Medisiina on valmistuessaan uudenlainen joustava ja kehittyvä oppimis- ja työskentelytila, joka tukee uusien tilakonseptien avulla eri toimijoiden välisiä synergioita. Kaikki tilat suunnitellaan helposti muunneltaviksi eri käyttäjäryhmille. Tällä varmistetaan myös tilojen korkea käyttöaste ja tilankäytön taloudellisuus, Suomen Yliopistokiinteistöt Oy:n rakennuttamisesta ja ylläpidosta vastaava johtaja Aki Havia kertoo.

– Nyt allekirjoitettu sopimus on osoitus useissa eri projekteissa tekemästämme menestyksekkäästä yhteistyöstä Suomen Yliopistokiinteistöjen kanssa niin valtakunnallisesti kuin paikallisestikin. Tämä uusi sopimus vahvistaa merkittävästi Suomen Yliopistokiinteistöjen ja NCC:n yhteistyötä, mutta myös NCC:n Lounais-Suomen yksikön työkantaa seuraavan kahden vuoden ajan, NCC Rakennuksen aluejohtaja Esa Lehmusvuori toteaa.

Rakennustyöt alkavat lokakuun 2015 aikana, ja rakennus valmistuu joulukuussa 2017. Työmaa tulee työllistämään työvaiheista riippuen keskimäärin 120 henkilöä. Sopimus kirjataan kuluvan vuoden neljännelle kvartaalille.

Lisätietoja:
Aki Havia, johtaja, Suomen Yliopistokiinteistöt Oy, p. 040 527 7511, email aki.havia@sykoy.fi
Esa Lehmusvuori, aluejohtaja, NCC Rakennus Oy, p. 010 507 8717, email esa.lehmusvuori@ncc.fi

NCC: Visiomme on uudistaa toimialaamme ja tarjota ylivertaisia, kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja. NCC on yksi johtavista rakentamisen, kiinteistökehityksen ja infrastruktuurin yrityksistä Pohjois-Euroopassa. Sen liikevaihto vuonna 2014 oli 6,3 miljardia euroa ja henkilöstön määrä 18.000. NCC:n osakkeet on noteerattu Tukholman NASDAQ OMX -pörssissä.