Tontti- ja kiinteistöhankintoja asuntotuotantoon

NCC Rakennus Oy on ostanut Kapiteelilta asuntotuotantoon soveltuvaa tonttimaata sekä valmiita kiinteistöjä. Kaupan arvo on noin seitsemän miljoonaa euroa. Kiinteistöt ja maa-alueet ovat merkittävillä keskusta-alueilla. Oulusta on Värtön kasarmin huoltoalueelta ostettu uudisrakentamiseen tarkoitettua maata. Porvoon keskustasta on ostettu ns. Kuurojen koulun alueelta tontti sekä pieni kivitalo, joka peruskorjataan pieteetillä. Kauppaan sisältyvät myös suojellut empire-puutalot. Tontilla on rakennusoikeutta, joka pyritään saamaan ympäristöön soveltuvan pienimuotoisen asuntotuotannon käyttöön. Keravan keskustasta on ostettu kolmikerroksinen ns. virastotalo, jonka käyttötarkoitus tutkitaan ennen peruskorjausta. - Kaikki sijaitsevat keskeisillä paikoilla, joten hyvällä rakentamisella voimme hoitaa positiivisesti näiden kaupunkien kaupunkikuvaa, toteaa NCC:n johtaja Markku Hainari.

Yrityksestä

NCC: Visiomme on uudistaa toimialaamme ja tarjota ylivertaisia kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja. NCC on yksi johtavista rakentamisen, kiinteistökehityksen ja infrastruktuurin yrityksistä Pohjoismaissa. Sen liikevaihto vuonna 2018 oli lähes 5,6 miljardia euroa ja henkilöstön määrä 16 500. NCC:n osakkeet on noteerattu Tukholman NASDAQ OMX -pörssissä