Neleksen osakkeenomistajien nimitystoimikunnan kokoonpano

Neles Oyj:n pörssitiedote 2.9.2021 klo 18.00 paikallista aikaa

Neleksen neljä suurinta osakkeenomistajaa ovat nimittäneet jäsenensä osakkeenomistajien nimitystoimikuntaan. Nimitystoimikuntaan kuuluu lisäksi Neleksen hallituksen puheenjohtaja.

Neljä suurinta osakkeenomistajaa ovat 1.9.2021 päivätyn osakasluettelon mukaan Valmet Oyj (29,54 % osakkeista ja äänistä), Cevian Capital Partners Ltd (10,88 % osakkeista ja äänistä), Alfa Laval Ab (publ) (8,46 % osakkeista ja äänistä) ja Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Ilmarinen (2,99 % osakkeista ja äänistä).

Neleksen osakkeenomistajien nimitystoimikunnan jäsenet ovat:

• Pasi Laine, toimitusjohtaja, Valmet Oyj
  • Philip Ahlgren, johtaja, Cevian Capital AB
  • Emma Adlerton, lakiasiainjohtaja, Alfa Laval Ab (publ)
  • Mikko Mursula, varatoimitusjohtaja, sijoitukset, Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Ilmarinen
  • Jaakko Eskola, Neleksen hallituksen puheenjohtaja

Osakkeenomistajien nimitystoimikunnan tulee antaa ehdotuksensa hallituksen jäsenten seuraajaehdokkaista yhtiön hallitukselle 31. tammikuuta 2022 mennessä. Lisätietoa nimitystoimikuntaan liittyen on saatavilla Neleksen verkkosivuilla.

NELES OYJ

Elisa Erkkilä, lakiasiainjohtaja, Neles Oyj, puh. 040 75 444 11

Rita Uotila, sijoittajasuhdejohtaja, Neles Oyj, puh. 0400 954141

Neles on yksi johtavista prosessiteollisuuden kriittisten virtauksensäätöratkaisujen ja -palvelujen toimittajista. Asiantuntijatiimimme ja innovatiiviset ratkaisumme auttavat asiakkaitamme parantamaan prosessinsa suorituskykyä ja varmistamaan turvalliset materiaalivirrat. Neleksen osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Sen liikevaihto vuonna 2020 oli noin 576 miljoonaa euroa. Yhtiöllä on noin 2 850 työntekijää lähes 40 maassa.

neles.com/fi, Twitter.com/nelesflow