Neleksen uusin venttiilitehdas Kiinassa aloittaa toimintansa

Neles Oyj:n lehdistötiedote, 7. heinäkuuta 2020 klo 10:00 paikallista aikaa

Neleksen uusi venttiiliteknologiakeskus Kiinan Jiaxingissa on aloitanut toimintansa. Uusi tehdas vahvistaa yhtiön venttiilien ja oheistuotteiden tuotantokapasiteettia ja saatavuutta prosessiteollisuusasiakkaille niin Kiinassa kuin ympäri maailmaa. Uuden teknologiakeskuksen myötä Neles vastaa luotettavien venttiiliteknologioiden kasvavaan kysyntään. Investoinnista tiedotettiin lokakuussa 2018.

“Jiaxing on strategisesti tärkeä lisä globaaliin tuotantoverkostoomme ja hyvä uutinen asiakkaillemme ympäri maailmaa. Tällä investoinnilla pyrimme entisestään parantamaan palvelu- ja toimituskyvykkyyksiämme, jotta voimme yhä paremmin vastata asiakkaidemme erilaisiin ja muuttuviin tarpeisiin”, sanoo Neleksen toimitusjohtaja Olli Isotalo.

Jiaxingin tuotannossa hyödynnetään alan uusimpia teknologioita ja tehdas on suunniteltu suuren volyymin vakiotuotteiden tehokkaseen ja ympäristöystävälliseen massatuotantoon.

”Periaatteenamme on ollut varmistaa mahdollisimman luotettava ja päästötön tuotantoprosessi. Esimerkiksi nesteenkierrätysjärjestelmän avulla 95% Jiaxinginin koneistus- tai testausprosesseissa käytetyistä nesteistä voidaan käyttää uudelleen, jolloin voidaan minimoida haitallisten aineiden muodostuminen. Lisäksi käyttämämme regeneratiivinen terminen hapetin mahdollistaa jopa 99-prosenttisesti haihtuvista orgaanisista yhdisteistä vapaan ja siten vaarattoman maalausprosessin,” kertoo venttiilien tuotannosta vastaava johtaja Kevin Tinsley.

Uusi tehdas tulee tuottamaan vuosittain yli 100 000 venttiiliä. Kilpailukykyisten logistiikkaratkaisujen ansiosta Jiaxining valmistamat tuotteet voidaan toimittaa Neleksen asiakkaille ja jakelukeskuksille merkittävästi tehostetuilla läpimenoajoilla.

Vahva venttiilituotantoverkosto Kiinassa ja kansainvälisesti

Jiaxining lisäksi Neleksen kehittynyttä teknistä suunnittelua vaativiin tuotteisiin erikoistunut teknologiakeskus Waigaoqiaon vapaakauppa-alueella Shanghaissa jatkaa toimintaansa.  Neleksen neljä päätoimipaikkaa ja kaikkiaan noin 400 työntekijää Kiinassa palvelevat kaikkia asiakastoimialoja.

"Kiina on liiketoiminnallemme erittäin tärkeä markkina. Uusi teknologiakeskus parantaa tutkimus- ja tuotekehityskyvykkyyksiämme ja kilpailukykyämme Kiinassa. Sillä on myös vahva rooli globaalissa toiminnassamme, vahvistaen asemaamme johtavana luotettavien virtauksensäätöratkaisujen toimittajana”, Isotalo summaa.

Neleksellä on venttiiliteknologia- ja tuotantokeskuksia ympäri maailmaa Kiinassa, Pohjois-Amerikassa, Saksassa, Suomessa, Etelä-Koreassa, Saudi-Arabiassa ja Intiassa.

Kevin Tinsley, Johtaja, Valves Operations, Neles Oyj, Puh. +1 508 852 0215, Sähköposti: kevin.tinsley@neles.com

Tan HangPheng, Johtaja, Aasian ja Tyynenmeren markkina-alue, Neles Oyj, Puh. +86 147 822 563 82, Sähköposti: hangpheng.tan@neles.com

Kaisa Voutilainen, Viestintä- ja markkinointijohtaja, Neles Oyj, Puh. +358 400 188 414, Sähköposti: kaisa.voutilainen@neles.com

Neles on yksi johtavista prosessiteollisuuden kriittisten virtauksensäätöratkaisujen ja -palvelujen toimittajista. Asiantuntijatiimimme ja innovatiiviset ratkaisumme auttavat asiakkaitamme parantamaan prosessinsa suorituskykyä ja varmistamaan turvalliset materiaalivirrat. Neleksen osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Sen liikevaihto vuonna 2019 oli noin 660 miljoonaa euroa. Yhtiöllä on noin 2 900 työntekijää 40 maassa. Neles syntyi osana Metso Oyj:n osittaisjakautumista ja kaupankäynti yhtiön osakkeilla alkoi 1.7.2020.

www.neles.com, Twitter