Pohjoismaat polkaisevat joulusesongin käyntiin nettikaupan päivällä

Amerikkalaisen Cyber Mondayn inspiroimana pohjoismaiset verkkokaupat järjestävät joulukauden alkamisen kunniaksi päivän, joka on pyhitetty kokonaan netissä shoppailulle. Nettikaupan päivä 2013 järjestetään perjantaina 29. marraskuuta, jolloin eri alojen verkkokaupat ilahduttavat asiakkaitaan erikoistarjouksilla.

Cyber Monday tunnetaan USA:n suurimpana online-shoppailujuhlana. Kiitospäivän jälkeisenä maanantaina verkkokaupat antavat lähtölaukauksen joulunajan nettimyynnille järjestämällä erityisiä tarjouskampanjoita yhden päivän ajaksi.  Tällainen 24 tunnin online-shoppailutempaus järjestetään pohjoismaissa tänä vuonna ensimmäistä kertaa, kun useat alan yritykset yhdistävät voimansa luodakseen oman pohjoismaisen nettikaupan päivän. Päivämääräksi tapahtumalle on valittu perjantai 29. marraskuuta, jolloin verkkokaupat ilahduttavat nettishoppailijoita monenlaisilla erikoistarjouksilla.

Nettikaupan päivänä tarjolla on mm. muotia, elektroniikkaa, kirjoja, urheiluvarusteita ja leluja ainutlaatuisin hinnoin. Pohjoismaisen historian ensimmäisessä nettiostosjuhlassa on mukana useita verkkokaupan suurimpia toimijoita, kuten CDON.fi, Zalando.fi, Nelly.com, Tretti.fi, Fitnesstukku.fi, Room21.fi ja Lekmer.fi.

Verkkokauppojen osalta tuleva joulusesonki näyttää valoisalta, sillä HUI-instituutin hiljattain julkaisemien tutkimustulosten mukaan asiakkaiden ennustetaan käyttävän ennätysmäärän rahaa nettiostoksiin tänä jouluna. Joululahjojen tilaaminen verkosta koetaan kätevänä, minkä vuoksi yhä useampi asiakas tekee suuremman osan joulun ostoksista tänä vuonna internetissä. Nettiostokset ovat houkutteleva vaihtoehto kauppojen joulutungokselle, liikenneruuhkille ja parkkeerausongelmille, kun saman tuotteen voi hankkia myös vaivattomasti kotoa käsin. Tuleva nettikaupan päivä mahdollistaa joululahjojen hankkimisen helposti ja edullisesti. Tämä on uutta pohjoismaisille asiakkaille, sillä tavallisesti niin kivijalka- kuin nettikaupatkin panostavat tarjouksiin vasta joulun jälkeen.

CDON Groupin toimitusjohtaja Paul Fischbeinin ja Zalandon aluejohtaja Michael Lindskogin mukaan yritykset ovat innoissaan ensimmäisestä nettikaupan päivästä, sillä verkkokaupoissa kävijöille on luvassa paljon loistavia tarjouksia.

USA:n vuosittainen Cyber Monday on muodostunut perinteeksi, sillä nettiostosjuhla järjestettiin tänä vuonna jo yhdeksättä kertaa. Euroopassa ilmiö tunnetaan myös Saksassa, Ranskassa, Portugalissa sekä Englannissa, jossa päivää kutsutaan myös nimellä Mega Monday. Kiinassa nettiostosten päivää vietettiin 11. marraskuuta, ja markkinatutkimusten mukaan 24 tunnin tempauksen arvioitu kokonaismyynti oli yli 8,2 miljardia dollaria. Amerikassa Cyber Mondayn yhteisliikevaihto oli viime vuonna noin 1,46 miljardia dollaria.

Lisätietoja: www.cdongroup.com tai ota yhteyttä:
Fredrik Bengtsson, Yhteyspäällikkö
Puh:                     +46 (0) 700 80 75 04
S-posti:                press@cdongroup.com, ir@cdongroup.com

CDON Group
CDON Group on Pohjoismaiden tunnetuimpia ja arvostetuimpia tuotemerkkejä välittävä, johtavassa asemassa oleva verkkokauppakonserni. CDON Group perustettiin CDON.COM:n lanseerauksen myötä vuonna 1999 ja on sittemmin kasvanut merkittävästi tuotevalikoimiensa laajennuksen ansiosta: viihde(CDON.COM, Lekmer.com), muoti(Nelly.com), urheilu ja terveys(Gymgrossisten.com, Bodystore.com, Milebraker.com) sekä koti ja puutarha (Tretti.com ja Rum21.se). Vuonna 2012 konserni tuotti 4,5 miljardin kruunua. CDON Groupin osakkeet on noteerattu NASDAQ OMX Stockholm Mid-cap listalla lyhenteellä ”CDON”.