Kalifornialainen kuljetusyritys Ecology pienentää hiilijalanjälkeään Neste MY uusiutuvalla dieselillä

Neste Oyj Tiedote, 7.11.2018 klo 11.00

Neste MY uusiutuva diesel™ on nyt käytössä kalifornialaisen  kuljetus- ja logistiikkayritys Ecologyn yli 600 kuorma-autossa. Polttoainevaihdon jälkeen polttoainesuodattimet ovat pysyneet puhtaampina, kunnossapidossa on ollut vähemmän ongelmia ja pakokaasupäästöt ovat pienentyneet.

Ecology on Länsi-Yhdysvaltojen suurimpia kuljetusyrityksiä. Se hoitaa myös raskaiden ja ylisuurten kuormien kuljetuksia sekä konttien siirtopalveluja Los Angelesin ja Long Beachin satamiin. Lisäksi Ecology on merkittävä irtojätteen ja kierrätysmateriaalien kuljettaja, joka vie vuosittain miljoonia kiloja jätettä ja materiaaleja käsittely- ja kierrätyslaitoksiin.

”Neste MY uusiutuva diesel sopii erinomaisesti erilaisten dieselkäyttöisten ajoneuvojemme ja laitteidemme käyttöön”, sanoo Ecologyn kalustopäällikkö Greg Evans.  ”Se on erittäin helposti ja joustavasti käytettävissä oleva tuote. Se ei myöskään aiheuta lisäkustannuksia, sillä meidän ei tarvitse muuttaa polttoaineen jakelun infrastruktuuriamme.”

Neste MY uusiutuva diesel on vähähiilinen polttoaine, joka tuotetaan 100-prosenttisesti uusiutuvista ja kestävistä raaka-aineista, pääasiassa jätteistä ja tähteistä. Se vähentää kasvihuonekaasupäästöjä jopa 90 prosenttia sekä pienentää pakokaasupäästöjä etenkin typen oksidien ja hiilimonoksidin osalta. Lisäksi se on hajuton.  Neste MY uusiutuva diesel on niin sanottu drop-in polttoaine, joka korvaa suoraan fossiilisen dieselin. Sitä voi käyttää missä tahansa sekoitussuhteessa, ja se on yhteensopiva kaikkien dieselmoottorien ja nykyisten infrastruktuurin kanssa.

Ecologylla on 600 kuorma-autoa, joista jokaisella ajetaan keskimäärin 40 200 kilometriä vuodessa. Ne kulkevat noin 2,5 mailia yhdellä gallonalla polttoainetta eli noin 1,06 kilometriä litralla (lähteet: Federal Highway Administration; Public Transportation Fact Book, American Public Transportation Association). Tämä tarkoittaa, että yrityksen päästöt vähenevät määrällä, joka vastaa 9 600 auton poistamista liikenteestä tai ympäristöhyötyä, joka saadaan noin 21 450 hehtaarista metsää.

”Pakokaasupäästöjen pieneneminen ja muut ympäristöhyödyt ovat myös erittäin tärkeitä meille”, Evans jatkaa. ”Nämä ominaisuudet auttavat meitä täyttämään ympäristöystävällisiä kuljetuksia vaativien asiakkaiden tarpeet.”

Neste on puhtaiden uusiutuvien polttoaineiden edelläkävijä Kalifornian markkinoilla. Tekemällä uusiutuvat polttoaineet helposti saataville Neste pyrkii kannustamaan muun muassa kuljetusyrityksiä, kaupunkien puhtaanapito-osastoja, joukkoliikennettä, julkisen palvelun liikelaitoksia ja kouluja toimimaan entistä ympäristöystävällisemmin.

”Olen erittäin iloinen kumppanuudestamme Ecologyn kanssa”, sanoo Neste US Inc:n myyntijohtaja Jeremy Baines. ”Olen varma siitä, että Neste MY uusiutuva diesel on entistä parempi polttoaineratkaisu Ecologyn kalustolle ja että se luo lisäksi selkeää etua pienentämällä yrityksen ympäristöjalanjälkeä.”

Neste MY uusiutuvaa dieseliä on saatavilla yksityisen ja julkisen sektorin ajoneuvoihin  Kaliforniassa valtuutetuilta jakelijoilta. IPC USA, jonka pääkonttori on Kalifornian Santa Anassa, jakelee yksinoikeudella Neste MY uusiutuvaa dieseliä Ecologylle.

Viestintä- ja brändimarkkinointijohtaja

Lisätietoja: Jeremy Baines, myyntijohtaja, Neste US Inc., puh. +1 713 407 4400

Neste (NESTE, Nasdaq Helsinki) kehittää vastuullisia ratkaisuja liikenteen, yritysten ja kuluttajien tarpeisiin. Autamme asiakkaitamme pienentämään ilmastopäästöjä monipuolisella uusiutuvien tuotteiden valikoimalla. Olemme maailman suurin jätteistä ja tähteistä jalostetun uusiutuvan dieselin tuottaja ja tuomme uusiutuvia ratkaisuja myös lento- ja muoviteollisuuteen. Olemme myös teknologinen edelläkävijä korkealaatuisten öljytuotteiden jalostajana. Haluamme olla luotettava kumppani, jonka osaamista, tutkimustyötä ja vastuullisia toimintatapoja arvostetaan laajasti. Vuonna 2017 Nesteen liikevaihto oli 13,2 miljardia euroa. Vuonna 2018 sijoituimme toiseksi maailman 100 vastuullisimman yrityksen Global 100 -listalla. Lisätietoa: neste.com

Lainaukset