Keittiömestari Kari Aihisen menu tien päällä ‒ autoilija haluaa klassikoita lautaselleen

Kuva: Jussi Ratilainen

Neste Oyj Uutinen 8.11.2018

Lähestyvänä isänpäiväviikonloppuna ajomatka halki Suomen saattaa kestää tovin, jolloin tien päällä nautittavan aterian tulisi paitsi ravita pitkään myös olla ruokailijan mieleen. Nesteen teettämän kyselyn* inspiroimana suomalaisten autoilijoiden suosikkiannokset on nyt uudistettu TV:stäkin tutun keittiömestari Kari Aihisen johdolla.

Nesteen kyselyyn vastanneiden mukaan autoilijoiden suosikki liikenneasemilla on kotiruoka (43 %), pizzan ja hampurilaisen tullessa toiselle sijalle (24 %). Välipalojen ehdoton ykkönen on puolestaan täytetty leipä (51 %). Vastaajat kokivat myös tärkeäksi, että ruoka on helppo ottaa mukaan liikenneasemalta.

Keittiömestari Kari Aihisen luoma uusi menu ottaa huomioon nämä autoilijoiden ruokailumieltymykset ja tarpeet. Useiden annosvaihtoehtojen joukosta ensimmäisinä nälkäisille matkaajille on uudistettu Amerikan juustoburgeri sekä täytetty pitaleipä.

“Odotan innolla, millaisen vastaanoton menu saa matkaajien keskuudessa. Suosikit ovat suosikkeja syystä, ja niitä oli hauskaa lähteä uudistamaan vieläkin paremmiksi perustuen suomalaisten toiveisiin”, kertoo keittiömestari Kari Aihinen. Karille sydämen asiaksi on noussut suomalaisten arkiruokailu, joka ulottuu monella myös oman keittiön ulkopuolelle. "Mielestäni on tärkeää, että ruoka on ravitsevaa sekä maittavaa myös tien päällä liikuttaessa", keittiömestari kertoo.

Uudet annokset tulevat valikoimiin valituille paikallisille Neste-kauppiaille.

"Asiakkaamme arvostavat ruokaillessaan hyvää hinta-laatusuhdetta sekä annoksia, jotka on helppo nauttia tarvittaessa tien päällä. Tiesimme, että suomalaisten ruokailutottumukset ovat Karille entuudestaan tuttuja. Siksi uskomme, että hänen rakentamansa uudet annokset tulevat kiinnostamaan asiakkaitamme", kertoo Neste Oulu Maikkulan kauppias Anneli Jaakkola.

*Nesteen toteuttamaan kyselyyn vastasi 164 Nesteen autoilijapaneelin jäsentä (otos 1 497) 2.-6.10.2017 välisenä aikana, vastausprosentti 11 %.

Lisätietoja: Tytti Stranding, markkinointipäällikkö, Marketing & Services, Neste, puh. 010 458 5079, tytti.stranding(at)neste.com

Neste (NESTE, Nasdaq Helsinki) kehittää vastuullisia ratkaisuja liikenteen, yritysten ja kuluttajien tarpeisiin. Autamme asiakkaitamme pienentämään ilmastopäästöjä monipuolisella uusiutuvien tuotteiden valikoimalla. Olemme maailman suurin jätteistä ja tähteistä jalostetun uusiutuvan dieselin tuottaja ja tuomme uusiutuvia ratkaisuja myös lento- ja muoviteollisuuteen. Olemme myös teknologinen edelläkävijä korkealaatuisten öljytuotteiden jalostajana. Haluamme olla luotettava kumppani, jonka osaamista, tutkimustyötä ja vastuullisia toimintatapoja arvostetaan laajasti. Vuonna 2017 Nesteen liikevaihto oli 13,2 miljardia euroa. Vuonna 2018 sijoituimme toiseksi maailman 100 vastuullisimman yrityksen Global 100 -listalla. Lisätietoa: neste.com

Lainaukset

Odotan innolla, millaisen vastaanoton menu saa matkaajien keskuudessa. Suosikit ovat suosikkeja syystä, ja niitä oli hauskaa lähteä uudistamaan vieläkin paremmiksi perustuen suomalaisten toiveisiin.
keittiömestari Kari Aihinen