Neste avaa toimiston Kiinan Shanghaissa

Nauhanleikkaus. Kuvassa vasemmalta oikealle Jennifer Jiang, General Manager, Neste Shanghai; Hannele Jakosuo-Jansson, Senior Vice President, Human Resources, Procurement and Safety, Neste; Matti Lehmus, Executive Vice President, Renewables Platform, Neste; Pasi Hellman, Consul General of Consulate General of Finland in Shanghai; Yonglian Chen, European & Africa Affairs Division of Shanghai Municipal People’s Government Foreign Affairs; Diego Marques, Vice President, Supply Growth and Development, Neste.

Neste Oyj, Lehdistötiedote, 20.9.2019 klo 8

Neste avaa toimiston Shanghaissa ja aloittaa uusiutuvien raaka-aineiden hankinnan Kiinassa.

”Neste on maailman kolmanneksi vastuullisin yhtiö ja maailman suurin uusiutuvan dieselin tuottaja. Olemme iloisia siitä, että voimme avata uuden toimiston Kiinaan ja aloittaa jätteiden ja tähteiden hankkimisen raaka-aineiksi uusiutuvan dieselin, lentopolttoaineen sekä muiden uusiutuvien ratkaisujen globaalia tuotantoa varten”, sanoo Jennifer Jiang, joka toimii Nesteen Shanghain toimiston johtajana.

Neste ostaa jätteitä ja tähteitä uusiutuvien tuotteiden raaka-aineiksi paikallisilta kerääjiltä Kiinan itärannikolta, erityisesti Shanghain alueelta, mutta myöhemmin myös muista suurista kaupungeista.

”Jätteiden ja tähteiden osuus uusiutuvien raaka-aineiden käytöstämme on noin 80 %. Kehittämämme NEXBTL-teknologian avulla uusiutuvia tuotteita voidaan jalostaa monenlaisista heikkolaatuisista raaka-aineista siten, että lopputuotteet pysyvät laadukkaina. Nämä tuotteet ja ratkaisut auttavat asiakkaitamme vähentämään toimintansa kasvihuonekaasupäästöjä”, Jennifer Jiang toteaa.

Nesteellä on uusiutuvan dieselin tuotantolaitokset Singaporessa, Alankomaissa ja Suomessa. Yhtiön nykyinen uusiutuvien tuotteiden tuotantokapasiteetti on lähes 3 miljoonaa tonnia uusiutuvaa dieseliä ja muita uusiutuvia polttoaineita. Singaporen jalostamon kapasiteettilaajennus nostaa Nesteen uusiutuvien tuotteiden tuotantokapasiteetin lähes 4,5 miljoonaan tonniin vuonna 2022. Laajennuksen ansiosta Singaporen jalostamolla voidaan valmistaa uusiutuvan dieselin lisäksi uusiutuvaa lentopolttoainetta ja raaka-ainetta erilaisiin polymeeri- ja kemikaalisovelluksiin. Laajennus mahdollistaa myös aikaisempaa heikkolaatuisempien jätteiden ja tähteiden käytön raaka-aineena osana nykyisen laitoksen toimintaa.

Nesteen Shanghain toimisto on Nesteen rekisteröimä ja kokonaan omistama tytäryhtiö, joka sijaitsee Jing’an Kerry Centressä Shanghaissa.

Viestintäjohtaja (vt.)

Lisätietoja: Nesteen mediapuhelin, p. 050 458 5076 / media@neste.com (arkisin 8.30-16.00)

Neste lyhyesti Neste (NESTE, Nasdaq Helsinki) tuottaa ratkaisuja ilmastonmuutoksen vastaiseen kamppailuun ja kiertotalouden vauhdittamiseen. Jalostamme jätteitä, tähteitä ja innovatiivisia raaka-aineita uusiutuviksi polttoaineiksi sekä muovien ja muiden materiaalien vastuullisiksi raaka-aineiksi. Olemme maailman johtava uusiutuvan dieselin ja vastuullisen lentopolttoaineen tuottaja ja kehitämme muovijätteen kemiallista kierrätystä muovijäteongelman torjumiseksi. Tavoitteenamme on auttaa asiakkaita vähentämään kasvihuonekaasupäästöjä uusiutuvilla ja kiertotalousratkaisuillamme vuosittain vähintään 20 miljoonalla tonnilla vuoteen 2030 mennessä. Olemme teknologinen edelläkävijä korkealaatuisten öljytuotteiden jalostajana ja olemme sitoutuneet hiilineutraaliin tuotantoon vuoteen 2035 mennessä. Aiomme myös prosessoida uusiutuvia ja kierrätysraaka-aineita kuten jätemuoveja öljynjalostuksen raaka-aineina. Meidät on valittu toistuvasti Dow Jonesin kestävän kehityksen indekseihin ja maailman vastuullisimpien yritysten Global 100 -listalle. Vuonna 2019 Nesteen liikevaihto oli 15,8 miljardia euroa, ja 82 % yrityksen vertailukelpoisesta liikevoitosta tuli uusiutuvista tuotteista. Lue lisää: neste.fi

Lainaukset

Neste on maailman kolmanneksi vastuullisin yhtiö ja maailman suurin uusiutuvan dieselin tuottaja. Olemme iloisia siitä, että voimme avata uuden toimiston Kiinaan ja aloittaa jätteiden ja tähteiden hankkimisen raaka-aineiksi uusiutuvan dieselin, lentopolttoaineen sekä muiden uusiutuvien ratkaisujen globaalia tuotantoa varten.
Jennifer Jiang, Nesteen Shanghain toimiston johtaja