Neste nimittää Patrick von Essenin Neste Engineering Solutionsin toimitusjohtajaksi

Neste Oyj, Lehdistötiedote, 5.9.2018 klo 9.00

Patrick von Essen, diplomi-insinööri (54), on nimitetty Neste Engineering Solutionsin toimitusjohtajaksi. Hän raportoi Nesteen toimitusjohtajalle, ja siirtyy Nesteen palvelukseen viimeistään joulukuussa 2018. Von Essen siirtyy Nesteelle Dovre Groupilta, jossa hän on toiminut toimitusjohtajana vuodesta 2014 lähtien. Aiemmin hän on työskennellyt Fiskarsilla, Neste Jacobsilla ja Pöyryllä erilaisissa johtotehtävissä.

“Olen iloinen voidessani toivottaa Patrickin tervetulleeksi Nesteelle, sanoo Nesteen toimitusjohtaja Matti Lievonen. “Patrickilla on valtavasti kokemusta suunnittelu- ja projektijohtopalveluiden johtamisesta haastavassa kansainvälisessä liiketoimintaympäristössä.”

Neste Engineering Solutions palvelee useita eri teollisuudenaloja korkealaatuisilla teknologia-,suunnittelu- insinööri- ja projektipalveluilla ja -ratkaisuilla maailmanlaajuisesti.

Viestintä- ja brändimarkkinointijohtaja

Lisätietoja antaa: Matti Lievonen, toimitusjohtaja, puh. 010 458 11

Neste (NESTE, Nasdaq Helsinki) kehittää vastuullisia ratkaisuja liikenteen, yritysten ja kuluttajien tarpeisiin. Autamme asiakkaitamme pienentämään ilmastopäästöjä monipuolisella uusiutuvien tuotteiden valikoimalla. Olemme maailman suurin jätteistä ja tähteistä jalostetun uusiutuvan dieselin tuottaja ja tuomme uusiutuvia ratkaisuja myös lento- ja muoviteollisuuteen. Olemme myös teknologinen edelläkävijä korkealaatuisten öljytuotteiden jalostajana. Haluamme olla luotettava kumppani, jonka osaamista, tutkimustyötä ja vastuullisia toimintatapoja arvostetaan laajasti. Vuonna 2017 Nesteen liikevaihto oli 13,2 miljardia euroa. Vuonna 2018 sijoituimme toiseksi maailman 100 vastuullisimman yrityksen Global 100 -listalla. Lisätietoa: neste.com