Neste nimittää Thorsten Langen Renewable Aviation -liiketoimintayksikön johtajaksi ja Nesteen johtoryhmän jäseneksi

Neste Oyj, pörssitiedote, 2.8.2019 klo 9.00

Thorsten Lange, (M.Sc. Banking and Auditing), on nimitetty Nesteen Renewable Aviation -liiketoimintayksikön johtajaksi ja Nesteen johtoryhmän jäseneksi. Hän siirtyy Nesteen palvelukseen viimeistään helmikuussa 2020, ja hän raportoi toimitusjohtaja Peter Vanackerille. Thorsten Lange siirtyy Nesteen palvelukseen Lufthansa Groupilta.

"Olen iloinen saadessamme Thorsten Langen johtamaan uutta Renewable Aviation -liiketoimintayksikköämme ja vahvistamaan johtoryhmäämme, joka on nyt täysilukuinen. Tämän tiimin avulla pystymme lisäämään keskittymistämme tavoitteeseemme tulla globaaliksi johtajaksi uusiutuvissa ja kiertotalousratkaisuissa," sanoo toimitusjohtaja Peter Vanacker.

“Thorsten on erittäin kokenut lentoteollisuuden johtaja, ja hänellä on vahva kokemus koko teollisuudesta. Hänen työuransa sekä puheenjohtajuus IATAn Fuel Committeessa ovat kerryttäneet paljon osaamista erityisesti ilmailun polttoaineratkaisuista, mukaan lukien uusiutuvista lentopolttoaineista. Hän työskentelee Amsterdamin toimistollamme, joka tulee olemaan myös Renewable Aviation -liiketoiminnan sijoituspaikka,” jatkaa Vanacker.

"Olen innoissani tästä mahdollisuudesta liittyä Nesteen tiimiin. Lentoteollisuus on parhaillaan isojen kysymysten edessä. Uusiutuvan lentopolttoaineen käyttö tulee olemaan merkittävässä roolissa lentoteollisuuden ratkaisujen tukemisessa, ja alan ympäristöhaasteisiin vastaamisessa. Tulen työskentelemään erittäin mielelläni alan kaikkien sidosryhmien kanssa, mahdollistaaksemme sekä ilmailun että Nesteen Renewable Aviation -liiketoiminnan vastuullisen kasvun," sanoo Thorsten Lange.

CV ja kuva ovat tiedotteen liitteenä.

viestintäjohtaja, vt.

Lisätietoja antaa: Peter Vanacker, toimitusjohtaja, Neste, puh. 010 458 11