Nesteen osakkeenomistajien nimitystoimikunta muodostettu

Neste Oyj, Pörssitiedote, 7.6.2024 klo 9.00

Neste Oyj:n osakkeenomistajien nimitystoimikuntaan on valittu puheenjohtajaksi osastopäällikkö Maija Strandberg valtioneuvoston kanslian omistajaohjausosastolta sekä jäseniksi sijoitusjohtaja Timo Sallinen Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varmasta ja toimitusjohtaja Jouko Pölönen Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Ilmarisesta. Nesteen hallituksen puheenjohtaja Matti Kähkönen toimii nimitystoimikunnan asiantuntijana.

Yhtiökokouksen 27.3.2024 hyväksymän työjärjestyksen mukaisesti nimitystoimikunnan jäsenet edustavat yhtiön kolmea suurinta osakkeenomistajaa. Nimeämiseen oikeutetut osakkeenomistajat määräytyvät vuosittain kesäkuun ensimmäisen pankkipäivän osakasluettelon perusteella nimitystoimikunnan työjärjestyksessä olevien tarkempien määräysten mukaisesti.

Osakkeenomistajien nimitystoimikunta valmistelee ja esittelee yhtiökokoukselle ehdotuksen hallituksen jäsenistä sekä ehdotukset hallituksen jäsenten palkitsemisesta ja lukumäärästä. Nimitystoimikunta toimittaa ehdotuksensa yhtiön hallitukselle 31.1.2025 mennessä.

Hanna Maula
Viestintä- ja brändijohtaja

Lisätietoja: Yhteydenotot Nesteen mediapalveluun, puh. 0800 94025 / media@neste.com (arkisin 8.30–16.00).

Neste (NESTE, Nasdaq Helsinki) hyödyntää innovatiivista, tieteeseen perustuvaa teknologiaa muuttaakseen jätteitä ja muita raaka-aineita uusiutuviksi polttoaineiksi ja kierrätysraaka-aineiksi. Yhtiö tuottaa ratkaisuja ilmastonmuutoksen torjumiseksi ja kiertotalouden vauhdittamiseksi ja auttaa asiakkaitaan vähentämään kasvihuonekaasupäästöjään vähintään 20 miljoonalla tonnilla vuoteen 2030 mennessä. Neste on maailman johtava uusiutuvan lentopolttoaineen ja uusiutuvan dieselin tuottaja sekä uusiutuvien ja kierrätysraaka-aineisiin perustuvien syöttöaineratkaisujen edelläkävijä.

Yhtiön tavoitteena on tehdä Porvoon öljynjalostamosta Euroopan vastuullisin jalostamo. Neste on sitoutunut saavuttamaan hiilineutraalin tuotannon vuoteen 2035 mennessä ja aikoo vähentää myymiensä tuotteiden päästöintensiteettiä 50 prosentilla vuoteen 2040 mennessä. Neste on myös asettanut korkeat tavoitteet luonnon monimuotoisuudelle, ihmisoikeuksille ja toimitusketjulle. Yhtiö on palkittu toistuvasti CDP:n tunnustuksilla ja valittu maailman vastuullisimpien yritysten Global 100 -listalle. Vuonna 2023 Nesteen liikevaihto oli 22,9 miljardia euroa. Lue lisää: neste.fi