Uusia vaihtoehtoja maksamiseen – Neste kehitti ensimmäisenä Suomessa mobiilimaksun ammattiliikenteelle yhdessä asiakkaiden kanssa

Neste Oyj Lehdistötiedote 17.12.2018 klo 9

Erilaiset vaihtoehdot maksamiseen Nesteen asemilla laajenevat jatkuvasti. Tammikuusta lähtien mobiilimaksaminen on mahdollista myös Nesteen yritysasiakkaille, jotka ovat olleet tiiviisti mukana sen kehitystyössä.

“Lanseerasimme puolitoista vuotta sitten Neste-äpin kautta tapahtuvan mobiilimaksamisen. Sen jälkeen olemme laajentaneet maksamisvaihtoehtoja ensin credit- ja debit -maksuominaisuuksille, ja tämän vuoden alussa vielä Apple Payn kaltaisille mobiililompakoille. Olemme saaneet paljon hyvää palautetta Neste-äpin kautta tapahtuvan maksamisen vaivattomuudesta, nopeudesta ja turvallisuudesta”, Nesteen Head Of Digital Transformation Juho Korpela kertoo.

Tammikuussa lanseerattavat uudet yritysasiakkaille suunnatut maksamisen palvelut ovat täysin digitaaliset. Mobiilitankkauksen lisäksi uusi yritysasiakkaille suunnattu nykyaikainen mobiilimaksamisen palvelu tekee paperien pyörittämisestä turhaa, sillä laskut ja raportit saa vastedes kokonaan sähköisinä. Järjestelmän hallinta on reaaliaikainen, ja mobiilimaksut ovat sen kautta välittömästi asiakkaan käytössä.

“Digitaaliset palvelut kehittyvät nopeaa tahtia eteenpäin, ja myös yritysten on pysyttävä muutoksessa mukana. Yritykset pääsevät nyt hyötymään mobiilimaksamisen eduista, kun Neste-yrityskortin maksuominaisuudet voi asteittain liittää Neste-äppiin. Uudet maksamiseen liittyvät palvelut on kehitetty nimenomaan yritysasiakkaidemme tarpeita ajatellen, ja niiden avulla he voivat tehostaa raportointiaan ja liiketoimintaansa ympäri Suomen”, Korpela jatkaa.

Kokemuksia yritysasiakkailta: “Paljon helpompaa tapaa maksaa ei voisi olla”

B2B-mobiilimaksamisen palvelut on kehitetty tiiviissä yhteistyössä Nesteen yritysasiakkaiden kanssa. Pilottihankkaassa maksamisen toiminnallisuuksia tuotiin Oma Neste -palveluun, jonka kautta yritykset pääsevät hallinnoimaan maksuihin liittyviä toimintoja. Yksi pilottihankkeeseen osallistuneista yrityksistä on korjausrakentamisen edelläkävijä Consti.

“Erilaiset toiminnot menevät yhä enemmän mobiilille alustalle, ja älypuhelimia löytyy joka taskusta. Nesteen mobiilimaksaminen on tässä mielessä hyvää jatkumoa kehitykselle Constilla. Paljon helpompaa tapaa maksaa ei voisi olla”, summaa Constin autokannasta vastaava hankinta- ja kehitysjohtaja Samu Siltala jo pilottivaiheesta saatuja kokemuksia.

“Tämä on yritysasiakkaillemme uusi tapa hoitaa tankkaukset ja maksamisen hallinnointi. Se, että digitaaliset palvelut on suunniteltu yhdessä asiakkaiden kanssa ja rakennettu heidän tarpeidensa ympärille, on meille äärimmäisen tärkeä tapa toimia ja kehittää palveluitamme”, Korpela päättää.

Yritysasiakkaiden palvelut käyttöön kätevästi Oma Neste -palvelun kautta

Yritys pääsee hallinnoimaan maksuihin liittyviä toimintoja Oma Neste -palvelun kautta. Siellä yritysasiakkaat voivat esimerkiksi tilata ja sulkea yrityksen maksuvälineitä, asettaa saldorajoja ja näille tekstiviestimuistutuksia, saada maksuvälinekohtaisia raportointitietoja sekä nähdä laskut ja laskuarkiston. Oma Neste -palvelu taipuu maksamisen lisäksi myös moneen muuhun arjen asiointiin. Palvelun kautta voi muun muassa tilata suoratoimituksia sekä seurata tilausten tilannetta.

Kaikki yritysasiakkaille suunnatut maksuvälinetoiminnot ovat saatavilla eri päätelaitteille tietokoneista tabletteihin ja älypuhelimiin. Nesteen asemien maksutapojen palettiin kuuluvat ennestään käteismaksut, korttimaksut pankki-, luotto- ja polttoainekorteilla sekä Neste Prepaidilla, mobiilimaksaminen Nesteen sovelluksella Neste-äpillä sekä erilaiset mobiililompakot ja lähimaksukortit.

Lisätietoja: Juho Korpela, Head of Digital Transformation, Marketing & Services -liiketoiminta-alue Suomi, Neste, puh. 050 458 4960, juho.korpela(at)neste.com

Neste Mobiilimaksu - Turvallisuutta ja helppoutta maksamiseen
Oma Neste palvelu - Kaikki palvelut yhdestä osoitteesta

Neste (NESTE, Nasdaq Helsinki) kehittää vastuullisia ratkaisuja liikenteen, yritysten ja kuluttajien tarpeisiin. Autamme asiakkaitamme pienentämään ilmastopäästöjä monipuolisella uusiutuvien tuotteiden valikoimalla. Olemme maailman suurin jätteistä ja tähteistä jalostetun uusiutuvan dieselin tuottaja ja tuomme uusiutuvia ratkaisuja myös lento- ja muoviteollisuuteen. Olemme myös teknologinen edelläkävijä korkealaatuisten öljytuotteiden jalostajana. Haluamme olla luotettava kumppani, jonka osaamista, tutkimustyötä ja vastuullisia toimintatapoja arvostetaan laajasti. Vuonna 2017 Nesteen liikevaihto oli 13,2 miljardia euroa. Vuonna 2018 sijoituimme toiseksi maailman 100 vastuullisimman yrityksen Global 100 -listalla. Lisätietoa: neste.com