Ruotsalainen IT-konsulttiyritys Netlight saa suomalaisen toimitusjohtajan - yritys uudistaa johtamisrakenteensa

Report this content

Ruotsalaislähtöisen IT-konsulttiyrityksen Netlightin uusi johtamisrakenne haastaa perinteisen käsityksen toimitusjohtajasta. Yhtiön osakkaiden suosituksesta toimitusjohtajan rooliin nimetään Katri Junna Helsingistä ja Felix Sprick Münchenistä. Erik Ringertz, Netlightin toimitusjohtaja vuodesta 2003, palaa osakkaaksi osakkaiden joukkoon.

Tavanomaisen toimitusjohtajavaihdoksen sijaan Netlight ottaa käyttöön kokonaan uuden johtamisrakenteen, jossa yhtiön osakkaat jakavat toimitusjohtajan roolin vuorotellen. Osakkaat tarkastelevat roolia ja nimitystä vuosittain ja Netlightin hallitus tekee lopullisen nimityksen osakkaiden ehdotuksen pohjalta. Uuden rakenteen mukaan toimitusjohtajan roolin jakaa kerralla kaksi henkilöä, mikä tuo yrityksen johtoon paremman edustuksen sekä laajemman osaamisen kuin perinteisessä yhden henkilön henkilön mallissa. Toimitusjohtajan rooliin nimitetyt henkilöt myös jatkavat työtään osakkaina paikallisissa yhtiöissä.

“Olen todella iloinen, että voin tuoda kasvavan toimiston näkökulmaa konsernitasolle ja samalla ravistella perinteistä käsitystä toimitusjohtajasta pääkonttoriin kuuluvana hahmona”, sanoo toimitusjohtaja Katri Junna.

“Oli hienoa nähdä, mikä luottamus ja nöyryys osakkaiden kesken vallitsi koko valintaprosessin ajan”, sanoo varatoimitusjohtaja Felix Sprick, “toimitusjohtajan roolissa oleellista on nimenomaan toisten tuki eikä valtasuhteet.”

“Olemme todella tyytyväisiä toimitusjohtajakaksikkoon. Heidän taustansa piirtää kuvaa kansainvälisestä Netlightista.”, sanoo Gustaf Eriksson, hallituksen puheenjohtaja, ja lisää “tasa-arvoinen duo tuntui itsestään selvältä valinnalta.”

“Minulle tämä on tervetullut uusi alku, joka tulee vapauttamaan energiaa ja aikaa uuden luomiseen ja Netlightin kehittämiseen yhdessä muiden osakkaiden kanssa”, sanoo Erik Ringertz, väistyvä toimitusjohtaja.

Netlightista

Netlight on IT- ja IT-johdon palveluihin erikoistunut konsulttiyritys, joka työllistää yli 1500 henkilöä Tukholmassa, Oslossa, Kööpenhaminassa, Helsingissä, Münchenissä, Berliinissä, Hampurissa, Frankfurtissa sekä Zürichissä. Autamme johtavia yhtiöitä onnistumaan liiketoiminnan kannalta merkittävissä projekteissa muun muassa media- ja finanssialalla sekä sähköisen kaupan ja IoT:n parissa. Netlight on saanut tunnustusta useissa kasvuun ja tasa-arvoon liittyvissä yrityslistauksissa, hankkeissa ja kilpailuissa.

Sandra Wiaderny
+46 76 696 57 31