AppCampus hyödyntää joukkoistamista äänisuunnittelussaan

Ainutlaatuinen suomalainen mobiilisovellusten kehittämis- ja rahoitusohjelma julkistaa kilpailun äänibrändinsä toteutukseen

Helsinki, Finland – 14.5.2012 – AppCampus - Microsoftin, Nokian ja Aalto-yliopiston käynnistämä mobiilisovellusten kehitysohjelma – valjastaa joukkojen voimat löytääkseen ainutlaatuisen ääni-identiteetin täydentämään äänimaailmaansa ja videomateriaalejaan. Tänään julkistettu sävellyskilpailu on avoinna seuraavat kolme viikkoa crowdsourcingiin perustuvassa Audiodraft-musiikkipalvelussa, joka tuo yhteen yrityksiä ja tuhansia äänisuunnittelijoita yli 90 maasta. AppCampus hakee raikasta ja energistä audioidentiteettiä, joka kykenee välittämään kehitysohjelman nuorekasta ja vauhdikasta henkeä. Voittajasävellyksen tekijä palkitaan 2 500 dollarin palkinnolla.

“AppCampus on ennennäkemätön mahdollisuus yrittäjille toteuttaa ideansa käytännössä ja kehittää maailmanluokan mobiilituotteita”, toteaa Pekka Sivonen, AppCampus-ohjelman vetäjä Aalto-yliopistosta. ”Haluamme ohjelman audioidentiteetin olevan erottuva, positiivinen ja aktiivinen. Crowdsourcing on paras tapa onnistua siinä”.

“Olemme innoissamme siitä, että saamme järjestää AppCampus-sävellyskilpailun”, sanoo Teemu Yli-Hollo, Audiodraftin toimitusjohtaja. “Maailmanlaajuinen äänisuunnittelija- ja säveltäjäyhteisömme on ollut avuksi useille yrityksille, kuten Nokialle, YLElle ja Microtaskille, heille räätälöidyn audioidentiteetin luomisessa. Uskomme, että pystymme samaan myös AppCampusin kanssa”.

AppCampus-ohjelman tavoitteena on tukea yksilöllisten, innovatiivisten ja merkittävien mobiilisovellusten kehitystä Windows Phonelle ja muille Nokian käyttöjärjestelmille. Ohjelma tulee panostamaan 18 miljoonaan euroon saakka tuoreiden ideoiden toteuttamiseen kolmen vuoden ajan.

AppCampus-ohjelman avulla halutaan luoda uusi sukupolvi menestyviä mobiilialan startup-yrityksiä.  Ohjelmaan odotetaan tuhansia sovellusehdotuksia eri taustoista tulevilta opiskelijoilta, yrittäjiltä ja muilta lahjakkailta ihmisiltä ympäri maailman. Rahoituksen lisäksi ohjelma tarjoaa mobiiliyrittäjille kattavaa valmennus-, markkinointi- ja koulutustukea mobiiliteknologiassa, suunnittelussa ja käytettävyydessä.

Audiodraft auttaa asiakasyrityksiään ulkoistamaan audiotuotantonsa houkuttelevien äänisuunnittelukilpailujen kautta. Audiodraftin avulla yritykset voivat helposti hankkia räätälöityä musiikki- ja äänisuunnittelua joko toimeksiantona tai avoimesti markkinapaikan kautta.

Lisätietoa AppCampus-sävellyskilpailusta: http://appcampus.audiodraft.com/

Lisätietoa:

Pekka Sivonen
AppCampus-ohjelman vetäjä Aalto-yliopistosta
pekka@appcampus.fi
050 3577 732

Roope Takala
Head of Local Ecosystem Programs, Nokia
roope.takala@nokia.com
050 4820 860

Mika Okkola
Johtaja, Microsoft
mika.okkola@microsoft.com
040 0410 632

AppCampus on globaali, Aalto-yliopistosta lähtöisin oleva mobiilisovellusten kehitysohjelma. Ohjelma toteutetaan yhteistyössä Microsoftin ja Nokian kanssa ja sitä operoi Aalto-yliopiston Yrittäjyyskeskus. AppCampus-ohjelman tavoitteena on edistää uuden ekosysteemin syntymistä ja innovatiivisten mobiilisovellusten kehitystyötä Windows Phonelle ja Nokian muille käyttöjärjestelmille. Ohjelman avulla halutaan luoda uusi sukupolvi menestyviä mobiilialan startup-yrityksiä tukemalla tuhansia eri taustoista tulevia opiskelijoita, yrittäjiä ja muita lahjakkaita ihmisiä ympäri maailman. Nokia ja Microsoft ovat sitoutuneet yhdessä Aalto-yliopiston kanssa investoimaan uusiin sovelluksiin ja palveluihin 18 miljoonaan euroon saakka kolmen vuoden aikana. Rahoituksen lisäksi ohjelma tarjoaa mobiiliyrittäjille kattavaa valmennus-, markkinointi- ja koulutustukea mobiiliteknologiassa, suunnittelussa ja käytettävyydessä.
Lisätietoja: www.appcampus.fi

Pekka Sivonen