Arctic15: Kasvuyritykset kilpailevat 50 000 euron päävoitosta pitching-kilpailussa

Tiedotusvälineille 23.4.2015

Kasvuyritysten Arctic15-tapahtuma kerää toukokuun lopulla Helsinkiin yli 1000 osallistujaa ympäri maailmaa. Esiintyjinä on useita maailmanluokan startup-yrittäjiä ja pääomasijoittajia.

Arctic15:n yhteydessä järjestetään OP Pitching -kilpailu, joka on toiminut useiden Pohjois-Euroopan tunnetuimpien startup-yritysten ponnahduslautana suuren yleisön tietoisuuteen. Tänä vuonna kilpailun pääpalkintona jaetaan 50 000 euroa, jonka Finnish Business Angels Networkin (FiBAN) keräämä sijoittajaryhmä tulee sijoittamaan voittajayritykseen.

Pitching-kilpailu järjestetään neljättä kertaa Arctic15:ssa, ja aikaisempina vuosina kilpailuun osallistuneet yritykset ovat keränneet pääomaa yhteensä jo yli 55 miljoonaa euroa. Mukana ovat olleet muun muassa Smarp, Kiosked, Holvi, The Eye Tribe, Pipedrive, Infogr.am, Ovelin ja Transfluent.

OP Pitching -kilpailuun voi ilmoittautua 7.5. mennessä osoitteessa www.arctic15.com/pitching-competition/. Hakemuksista valitaan 30 startup-yritystä seuraavalle kierrokselle, jonka kautta valitaan julkisella äänestyksellä kilpailun 15 finalistia. ArcticStartupin verkkosivuilla järjestettävä äänestys päättyy 15.5. OP Pitching -kilpailun finaali on tapahtuman toisena päivänä 27.5. Kilpailun järjestävät yhteistyössä ArcticStartup ja Osuuspankki.

Arctic15-tapahtuma valloittaa Helsingin Kaapelitehtaan 26.–27.5. Tapahtuman järjestää kaksi kasvuyritys- ja pääomasijoittajamediaa, ArcticStartup-verkkomedia ja tuore CoFounder-printtilehti, jonka ensimmäinen numero ilmestyi Slush14-tapahtumassa. Tapahtuman yhteistyökumppaneina ovat Microsoft, Tekes ja Osuuspankki.

Arctic15-verkkosivut: www.arctic15.com

Lisätietoja: Jan Ameri, Tapahtuman johtaja, jan@arcticstartup.com, puh. +358 50 588 3111

Lehdistökyselyt: Maija Kopola, maija@arcticstartup.com, puh. +358 40 772 7484