Bedditin joukkorahoitushitti rohmusi ennätyspotin

- Kaikkien aikojen onnistunein suomalaiskampanja keräsi puoli miljoonaa dollaria ja ennakkotilaajia ympäri maailmaa

Suomalaisen startupin Bedditin joukkorahoituskampanja päättyi tänään ja keräsi reilussa kahdessa kuukaudessa yhteensä 503 571 dollaria (noin 370 000 euroa). Tuotteita tilattiin IndieGogo-yhteisörahoituspalvelussa ennakkoon yli 5000 kappaletta 106 eri maahan. Yli puolet tilaajista olivat Yhdysvalloista.

"Rehellisesti sanoen ihan näin valtavaa suosiota emme osanneet odottaa. Kun alkuperäinen 80 000 dollarin tavoite tuli täyteen jo viikossa ja juttu alkoi leviämään maailmalla, tajusimme osuneemme oikeaan suoneen", kertoo Bedditin perustaja ja toimitusjohtaja Lasse Leppäkorpi.

Beddit on unen ja hyvinvoinnin mittaamiseen erikoistunut suomalainen startup-yritys, joka on tuomassa syksyn 2013 aikana markkinoille kuluttajakäyttöön tarkoitetun unianalyysituotteen. Bedditin tuote seuraa unta, liikkeitä, sydämen toimintaa ja hengitystä ilman nukkujaan kiinnitettäviä antureita.

"Puoli miljoonaa dollaria ennakkotilauksia ovat jo itsessään loistava saavutus ja niiden voimalla saadaan tuote hiottua valmiiksi. Joukkorahoituksen suurin merkitys on kuitenkin, että se todisti Bedditin tuotteelle todella olevan kysyntää. Kampanjan keräämän huomion perusteella meille on tullut jo useita yhteydenottoja mahdollisilta kumppaneilta, jälleenmyyjiltä ja jopa kiinnostuneilta sijoittajilta", Lasse Leppäkorpi jatkaa.

Bedditin kehittämä unianalyysituote sisältää lakanan alle asetettavan ohuen ja huomaamattoman anturin sekä siihen langattomasti liittyvän älypuhelinsovelluksen. Laite seuraa unen määrää ja laatua, sydämen sykettä ja hengitysrytmiä sekä kuorsausta ja nukkumisympäristöä.

Bedditin sovellus kertoo aamulla unitulokset ja nopean unianalyysin. Sovellus ottaa huomioon käyttäjän profiilin ja tavoitteet ja antaa niiden perusteella käytännön ohjeita esimerkiksi unen laadun parantamiseen, urheilusuorituksesta palautumiseen, painon pudottamiseen tai stressin hallintaan.

Lasse Leppäkorpi, toimitusjohtaja, perustaja, Beddit Oy
lasse.leppakorpi@beddit.com
050 582 6074

Beddit mittaa unta ja hyvinvointia innovatiivisilla tuotteilla. Uusinta anturiteknologiaa ja kehittyneitä signaalinkäsittelymenetelmiä hyödyntävä Beddit seuraa automaattisesti unta, liikkeitä, sydämen toimintaa ja hengitystä ilman nukkujaan kiinnitettäviä antureita. Bedditin ammattituotteet ovat tutkijoiden ja valmentajien käytössä kansainvälisesti. Kehitystyötä tehdään yhteistyössä unitutkija, professori Markku Partisen kanssa. Vuonna 2006 perustetun Beddit Oy:n pääkonttori ja tuotekehitys on Suomessa ja markkinointiin keskittyvä tytäryhtiö Piilaaksossa USA:ssa. Lisätietoa: www.beddit.com, www.facebook.com/beddit ja www.twitter.com/beddit