Canary tuo tyylikästä turvaa Pohjoismaiden markkinoille

Tiedotusvälineille 20.4.2016

Maailman nopeimmin kasvava kotien turvatekniikkaa valmistava startup, Canary, aloittaa tuotteensa jälleenmyynnin Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa. Canaryn etävalvontalaite yhdistää laajakulmaisen HD-videokameran, korkealuokkaisen mikrofonin sekä ympäristön lämpötilan, kosteuden ja ilmanlaadun mittarin.

"Canary on herättänyt maailmalla runsaasti kiinnostusta alkuperäisestä joukkorahoituskampanjastaan lähtien", sanoo Canaryn toimitusjohtaja ja yksi perustajista Adam Sager. "Pohjoismaat on teknisesti edistyksellisenä ja laadukasta muotoilua arvostavana markkinana luonteva seuraava askel meille."

Canaryn jälleenmyynti käynnistyi Yhdysvalloissa runsas vuosi sitten. Viime kesänä myyntiä laajennettiin Kanadaan ja lokakuussa Isoon-Britanniaan. Tulevien kuukausien aikana Canary aikoo laajentua ja vahvistaa läsnäoloaan Euroopassa.

Canary on oppiva laite, joka sopeutuu ajan myötä kotiisi aina vain paremmin. Kun Canary havaitsee epätavallista liikettä poissaollessasi, se lähettää HD-kuvalla ja äänellä varustetun viestin älypuhelimeesi. Käytettävissäsi on 90 desibelin voimakkuudella ulvova sireeni ja suorat hätänumerot, joiden avulla voit reagoida nopeasti silloin, jos jotain on pielessä. Silloin kun kaikki on hyvin, voit puolestaan olla luontevasti yhteydessä kotisi tapahtumiin ja tarkkailla vaikkapa lemmikkiesi puuhia.

Canaryn myyntihinta Suomessa on 229 euroa. Sen jälleenmyyjiä Pohjoismaissa ovat mm. Apple Store, Elkjop/Gigantti ja Teknikmagasinet.

Ominaisuudet:

• Korkeus 152,4 mm, paino 396 grammaa
  • 147 asteen laajakulmalinssi välittää reaaliaikaista HD-videokuvaa ja sisältää automaattisen pimeänäkötoiminnon
  • Lämpötilan, kosteuden ja ilmanlaadun tarkkailu
  • 90 dB sireenin käynnistäminen ja poliisin hälyttäminen suoraan älypuhelinsovelluksesta
  • Verkkoyhteys edellyttää langatonta 2,4 GHz Wi-Fi (802.11 b/g/n)- tai langallista etnernet-liitäntää
  • Automaattinen päälle- ja poiskytkentä puhelimen sijainnin mukaan
  • Helppo ottaa hetkessä käyttöön ja kuljettaa muutossa mukana

Lisätietoja osoitteessa canary.is.
Lisää kuvia osoitteessa canary.is/press

Tietoja Canarysta
Canary on tulevaisuuden turvatuotteita valmistava newyorkilaisyritys. Se yhdistää toisiinsa innovatiivisen laitteiston, elegantin ohjelmiston ja järkevät kodin turvallisuutta parantavat palvelut. Canaryn ensimmäinen tuote on yhteen laitteeseen pakattu täydellinen turvajärjestelmä – nykyaikainen tapa ajatella turvallisuutta, joka suojaa sinulle tärkeimmät paikat ja ihmiset.

Lisätietoja ja testilaitepyynnöt
Toni Stubin, viestintäkonsultti, Netprofile