CES on 5G-vallankumouksen keskipiste

Kuluttajaelektroniikan johtava messutapahtuma CES 2017 antaa vahvaa esimakua tulevan vuoden tärkeimmistä uusista tuotteista ja teknologioista

Erityisen kiinnostuksen kohteena on tällä kertaa uuden sukupolven langaton 5G-verkkoteknologia, jota käsitellään muun muassa tulevaisuuden trendejä luotaavassa SuperSessions-paneelissa. Tilaisuus on avoin kaikille CESin osallistujille.

"Verkkoyhteydet ovat uusien innovaatioiden ytimessä, oli kyseessä sitten esineiden internet, virtuaalitodellisuus tai robottiautot. CES 2017 -messuilla on esillä koko verkottuneen maailman teknologiakirjo, joten tätä parempaa paikkaa 5G-vallankumouksen kokemiselle ei ole", sanoo CES-tapahtuman järjestävän CTA:n pääjohtaja Gary Shapiro. "Ericssonin isännöimä SuperSessions-tilaisuus esittelee meille 5G-teknologian yhdistämän maailman, jossa uudet tuotteet ja palvelut mullistavat kuluttajien tavan elää, tehdä työtä ja huvitella."

Muita SuperSessions-paneelien teemoja ovat mm. tekoäly, esineiden internet, älykodit, jakamistalous ja robottiautot.

CES järjestetään loppiaisviikonloppuna 5.–8. tammikuuta 2017 Las Vegasissa Yhdysvalloissa. Erityistä hohtoa tämänkertaiselle tilaisuudelle antaa 50. juhlavuosi.

Paikalle odotetaan 50 000 osallistujaa noin 150 maasta. Näytteilleasettajia on 57 eri maasta – myös Suomesta – ja startupien Eureka Park -alueella on yli 600 kasvuvaiheen yritystä 33 maasta.

Kuluttajatuotteiden lisäksi CES esittelee myös viihdeteollisuuden ja markkinoinnin uusimpia tuulia. Kolmatta kertaa CESin yhteydessä järjestettävä C Space kokoaa yhteen alan merkittävimmät nimet: mukana ovat esimerkiksi AdWeek, Amazon, AOL, Discovery Communications, eBay, Facebook, Google, Hearst, Hulu, NBCUniversal, Nielsen, Time Inc., Turner, Twitter, Verizon ja Yahoo!

Eric Dauchy, The Constellation Group, eric.dauchy@theconstellationgroup.eu, +32 498 513 077
Toni Stubin, Netprofile, toni@netprofile.fi, 040 865 6560

Tietoja CESistä
CES on kuluttajateknologian vaikuttajien kohtaamispaikka, joka on toiminut innovaatioiden ja teknisten läpimurtojen näyttämönä jo 50 vuoden ajan. CES on suurin tämänkaltainen konkreettisia tuotteita kaikilta kulutuselektroniikan alueilta esittelevä tapahtuma. CESin tuottaja ja omistaja on Yhdysvaltain kuluttajateknologiayrityksiä edustava CTA (Consumer Technology Association). Tapahtuma kokoaa maailman bisnesjohtajat ja edelläkävijät yhteiseen foorumiin, jossa käsitellään toimialan keskeisimpiä puheenaiheita. CESiä voi seurata osoitteessa www.CES.tech ja sosiaalisessa mediassa.